کد خبر: ۱۳۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 12 April 2018
بازار سهام علاوه بر سردرگمی ناشی از آینده مبهم دلار ، امروز متاثر از افزایش تقابل نظامی آمریکا و روسیه در مورد سوریه و جنگ احتمالی بود و با فشار عرضه ها و کاهش قیمت ها و افت شاخص بورس همراه شد.
بازار سهام علاوه بر سردرگمی ناشی از آینده مبهم دلار ، امروز متاثر از افزایش تقابل نظامی آمریکا و روسیه در مورد سوریه و جنگ احتمالی بود و با فشار عرضه ها و کاهش قیمت ها و افت شاخص بورس همراه شد.

 در دومین روز بعد از اعلام دلار تک نرخی 4200 تومانی هم بازار سهام با روند نزولی اکثر شرکت ها و شاخص همراه بود و بازارهای ارز و سکه هم شاهد اطلاعیه های بانک مرکزی ، توضیحات مسئولان ، امنیتی شدن و عقب نشینی قیمت ها و اولین واکنش رئیس جمهور و تکذیب ترکان بعد از واکنش عجیب و خرسندی از افزایش دلار شد.

براساس این گزارش، بازار سهام که طی سال جاری نتوانسته حداقل انتظارها را برآورد کند و در سایه جهش های بی سابقه ارز و سکه قرار گرفته ، امروز علاوه بر سردرگمی ناشی از آینده مبهم دلار ، تحت تاثیر افزایش تقابل نظامی آمریکا و روسیه در مورد سوریه و ادعای حمله شیمیایی توسط دولت بشار اسد قرار گرفت.

این موضوع با تحرکات نظامی از جمله حرکت دومین ناوشکن آمریکایی همراه شده و ترامپ هم در آخرین موضع گیری ، به اعلام روسیه مبنی بر ساقط کردن هر موشک پرتابی به سوریه واکنش نشان داد و به مسکو هشدار داد منتظر موشک‌های زیبا، جدید و هوشمند در خاک سوریه باشد.

این موضوع در فضای مجازی شدت و حدت زیادی داشت و تمرکز اکثر فعالان را به خود جلب کرد و منجر به افزایش نگرانی های سرمایه گذاران شد. به همین دلیل امروز فشار فروش و عرضه ها در اکثر گروه ها و نمادها کاملا" محسوس بود و منجر به ثبت دومین روز منفی پیاپی شاخص شد که ناشی از افت قیمت سهام اکثر شرکت های ارز آور و ارز بر رخ داد.

به این ترتیب ، در شرایطی پتروشیمی خارک بعد از ارایه توضیحات منفی در مورد تعمیرات اساسی با بازگشایی نماد و افت حدود 6 درصدی قیمت روبرو شد که در نتیجه اثر منفی 75 واحدی این شرکت و 54 تا 32 واحدی شرکت های پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه ، پتروشیمی جم و سرمایه گذاری غدیر با افت کاهش 459 واحدی به عدد 96 هزار و 288 واحدی نزول کرد.

حجم معاملات نیز با معامله 207 میلیارد تومانی روبرو بود که هر چند به ظاهر افزایش داد و ستدها را نشان می دهد اما در اصل ناشی از غالب شدن تعداد فروشندگان به خریداران بود.

در بازار ارز هم خبری از داد و ستد دلاری 4200 تومانی نیست و قیمت هر یورو و پوند با کاهش 650 و 700 تومانی به 6150 و 7700 تومان رسید . بهای هر سکه تمام جدید و قدیم با افت بیش از 40 هزار تومانی به یک میلیون و 724 هزار تومان و یک میلیون و 670 هزار تومان کاهش یافت .

سکه نیم و ربع هم با نزول 50 و 20 هزار تومانی در قیمت های 830 و 536 هزار تومانی معامله شده اند اما هر گرم طلا با افزایش بیش از 6 هزار تومانی به 163 هزار تومان بالغ شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: