کد خبر: ۱۳۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 12 April 2018
بانكداري ايراني - برخی از بانک ها اقدام به سرمایه گذاری مستقیم در عرصه شبکه های اجتماع و پیام رسان های ایرانی کردن و با توجه به گذشته و روال معمول بانک ها احتمال سرمایه گذاری مستقیم مابقی آنها هم وجود دارد .
بانكداري ايراني - درچند سال اخیر موضوع بنگاهداری بانک ها به یک معضل اقتصادی در کشور تبدیل شده است ،درجای که وظیفه اصلی بانک ها  واسطه گری وجوه و تسهیل امور مالی در دریافت و پرداخت پول است، بانک ها از سرمایه گذاری  مستقیم در فعالیت های اقتصادی منع شده اند و بارها کارشناسان اقتصادی به بانک ها هشدار دادند از دخالت مستقیم در فعالیت های اقتصادی پرهیز کنند و بکوشند بخش خصوصی  را با ارایه تسهیلات مناسب تقویت کنند و باعث ایجاد رونق اقتصادی و رشد اقتصادی کشور شوند، با تقویت اقتصاد به سود آوری ودرآمد زایی خود هم کمک می کنند.

 به گزارش بانكداري ايراني  عدم فروش املاک مازاد بانک ها  نمونه بارزی از سرمایه گذاری بانک هاست ، که بصورت مستقیم وارد بازار مسکن شدن و اکنون که دولت آنها مکلف به فروش این املاک کرده است،با مشکل مواجه شدند.

در روزهای اخیر با بالا گرفتن احتمال فلیترینگ شبکه اجتماعی و پیام رسان های خارجی، وتاکید مقامات  ارشد کشور به حمایت و تقویت شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی ، برخی از بانک ها وارد میدان شدن و اقدام به سرمایه گذاری مستقیم دراین عرصه کردن  و با توجه به گذشته و روال معمول بانک ها احتمال سرمایه گذاری مستقیم مابقی آنها هم وجود دارد. 

این موضوع از دو جهت اشکال دارد نخست  اینکه سرمایه گذاری مستقیم ، یک نوع بنگاهداری است ،اگر بانک ها واقعا می خواهد به بومی سازی شبکه های اجتماعی کمک کنند می تواند نیاز های مالشان با ارایه وام های مناسب بر طرف کنند .

اشکال دوم این که اگر بانک های دیگر هم وارد این موضوع شود و هربانکی یک شبکه اجتماعی ایجاد کند رقابت غیر اقتصادی شکل خواهد گرفت و در این میان مردم نیز دچار آشفتگی و سر در گمی می شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: