کد خبر: ۱۳۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 11 April 2018
معاون فنی و استاندارد ساتبا گفت: ۲۰ هزار مگاوات از پیک بار مصرف تابستان سهم تجهیزات سرمایشی است.

بانكداري ايراني - معاون فنی و استاندارد ساتبا گفت: ۲۰ هزار مگاوات از پیک بار مصرف تابستان سهم تجهیزات سرمایشی است.

به‌گزارش ایسنا، امیر دودابی نژاد معاون فنی و استاندارد ساتبا به عمده دلایل افزایش پیک بار شبکه سراسری کشور در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از ظرفیت پیک بار مربوط به تجهیزات و وسایل سرمایشی بوده و از ۵۵ هزار مگاوات پیک بار تابستان بیش از ۲۰ هزار مگاوات آن مربوط به تجهیزات سرمایشی است که البته اکثر وسایل سرمایشی از قبیل کولرهای آبی، گازی و انواع چیلرها دارای برچسب انرژی بوده و کشور ما از نظر استاندارد مصرف انرژی بیش از ۵۵ استاندارد را داراست.

دودابی نژاد ادامه داد: خوشبختانه تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی تناسب و همزمانی بسیار زیادی با بار مصرف سرمایشی کشور داشته و از زمان طلوع خورشید به مرور که بر دمای هوا افزوده می‌شود که این شرایط باعث افزایش بار مصرف می‌گردد، تولید برق خورشیدی نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: جای خوشحالی است که توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در دو سال اخیر با رشد بسیار خوبی روبرو بوده است. با توجه به این خصوصیت فنی انرژی خورشیدی و همچنین پتانسیل خوب کشورمان در این زمینه، می‌توان برای تأمین بار مصرف سرمایشی تا ۲۰ هزار مگاوات برق خورشیدی را توسعه داد.

معاون فنی و استاندارد ساتبا در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: یخچال‌های بدون برچسب انرژی و با بازده انرژی پایین تقریباً دو برابر یخچال‌های بهینه و دارای بازده انرژی بالا، برق مصرف می‌کنند و مصرف کنندگان باید هنگام خرید یخچال و فریزری را انتخاب کنند که با توجه به برچسب انرژی دارای بالاترین بازده و کمترین مصرف انرژی باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: