کد خبر: ۱۳۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 09 April 2018
بانكداري ايراني ـ چند روز پیش بانک ها در درخواستی از بانک مرکزی خواستند که تعرفه خدمات الکترونیک بانک ها را افزایش دهد و علت این در خواست را افزایش هزینه بانک ها برای ارایه خدمات الکترونیکی بیان کردند .
به گزارش بانكداري ايراني چند روز پیش بانک ها در درخواستی از بانک مرکزی خواستند که تعرفه خدمات الکترونیک بانک ها را افزایش دهد و علت این در خواست را افزایش هزینه بانک ها برای ارایه خدمات الکترونیکی بیان کردند .

این درحالی است که نظام بانکی کشور همواره در پی تشویق و ترغیت مردم از استفاده از خدمات الکترونیک بانک ها بوده و هست، البته استفاده از این خدمات درشهرهای بزرگ بیشتر مورد توجه و ضروری است. یکی از راه های ترغیت مشتریان بانک ها به استفاده از این خدمات رایگان بودن یا دست کم ارزان بودن آنهاست. 

این در خواست برخلاف سیاست های  کلی نظام بانکی و بانک مرکزی است و درنهایت هرچه بیشتر  مشریان بانک ها ازاین خدمات استفاده کنند به نفع بانک ها خواهد بود و بانک ها با کاهش دادن شعب غیر ضروری خود و همچنین کوچک کردن شعب بزرگ در هزینه های خود برای اداره شعب صرفه جوی می کنند .

 نکته که بانک ها و همه بنگاه اقتصادی باید به آن توجه کنند برای جبران هزینه ها باید به فکر راه های دیگری به غیر جیب مشتریان خود باشند. در سال های گذشته بانک ها سرمایه گذاری  فراوانی برای ایجاد زیر ساخت های  لازم برای ارایه خدمات الکترونیک به مشتریان خود کرده اند که این سرمایه گذاری درنهایت به کاهش هزینه های بانک ها منجر خواهد شد و در وقت و هزینه مردم نیز صرفه جوی می شود که نیاید این مزیت را با افزایش تعرفه ها وتصمیم های نادرست ازبین برد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: