کد خبر: ۱۳۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - 06 April 2018
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۳۰ دلار و ۱۸ سنت رسید.

  بانكداري ايراني ـ  قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۳۰ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که پس از تهدید ترامپ به وضع تعرفه 100 میلیارد دلاری به کالاهای چینی و نگرانی ها از شدت گرفتن جنگ تجاری، سرمایه گذاران به سمت بهشت های امن سرمایه گذاری شتافته اند، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1330 دلار و 18 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با رشد 0.4 درصدی به 1333 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون نیم درصد رشد داشته است. قیمت طلا روز پنجشنبه و پس از آنکه آمریکا و چین سیگنال هایی را مبنی بر تمایل برای مذاکره بر سر اختلافات تجاری ارسال کردند به پایین ترین رقم یک هفته گذشته یعنی 1322 دلار و 40 سنت رسید.

اما اواخر روز پنجشنبه ترامپ گفت به مقامات تجاری دولت آمریکا دستور داده که وضع 100 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی را مد نظر قرار دهند. این اظهارات موجب شدت گرفتن بیشتر اختلافات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان شد.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: درست زمانی که فکر می کردیم وضعیت دارد رو به بهبود می رود، ترامپ به مقامات تجاری دولتش دستور داد که وضع 100 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی را در دستور کار قرار دهند و این نظر را مورد تایید قرار داد که بعید است صحبت از جنگ تجاری به این زودی از بازار رخت بربندد.

روز جمعه ارزش سهام در بورس آمریکا شاهد افت بود و ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا افزایش داشت و این موجب تقویت قیمت طلا شد. در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و مالی طلا به عنوان یک محل امن سرمایه گذاری محسوب می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: