کد خبر: ۱۳۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - 06 April 2018
از شروع سال جدید تاکنون قیمت دلار حدود ۲۰۰ تومان و سکه تمام ۱۴۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد تا بالاترین نرخ ها برای دلار و سکه در تاریخشان رقم بخورد.
از شروع سال جدید تاکنون قیمت دلار حدود ۲۰۰ تومان و سکه تمام ۱۴۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد تا بالاترین نرخ ها برای دلار و سکه در تاریخشان رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، بازار طلا، سکه و دلار از شروع سال جاری تاکنون با تغییر و تحولات تازه‌ای همراه شده است و تمامی این بازارها با افزایش قیمت روبرو شده‌اند. قیمت سکه تمام در اواخر سال گذشته در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، اما در نخستین روز کاری سال جدید یعنی پنجم فروردین ماه ۴۰ هزار تومان گران شد و به یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید.

این روند افزایشی ادامه دار بود و در روز ششم فروردین قیمت سکه تمام از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرد و یک میلیون و ۷۱۴ هزار تومان در بازار عرضه شد. این اتفاق در شرایطی افتاد که این نرخ رکورد جدیدی برای قیمت سکه بود و برای نخستین بار بود که قیمت سکه تمام از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور می‌کرد. از سوی دیگر بازار در شرایط نیمه تعطیل قرار گرفته بود و معامله چندانی هم صورت نمی گرفت و به نظر نمی رسید که تقاضای زیادی هم در بازار وجود داشته باشد.

در روزهای بعد نیز این حرکت افزایشی قیمت سکه ادامه پیدا کرد تا در روز پانزده فروردین ماه قیمت سکه تمام به یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان برسد و بار دیگر رکورد جدیدی به ثبت برسد.

کارشناسان یکی از دلایل افزایش یکباره قیمت سکه را افزایش قیمت دلار عنوان می‌کنند. در همین بازه زمانی دلار هم با افزایش قیمت روبرو شد. در آخرین روز سال گذشته دلار در بازار آزاد با نرخ ۴۹۰۰ تومان فروخته می شد.

اما در تعطیلات نوروزی و با باز شدن صرافی‌ها این قیمت به ۵۰۰۰ تومان و در ادامه به ۵۱۰۰ تومان رسید تا بالاترین قیمت برای تاکنون رقم بخورد. البته در حال حاضر بار دیگر دلار در بازار آزاد با دو نرخ مشاهده می شود. یکی دلار بانکی با قیمت حدود ۴۹۰۰ تومان و دیگری دلار آزاد با قیمت ۵۱۰۰ تومان. که البته دلار بانکی عملا به متقاضیان فروخته نمی‌شود و آن ها مجبور هستند به سراغ دلار آزاد بروند. اتفاقی که به نگرانی برای دلال بازی دامن می زند.

از سوی دیگر در همین مدت قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی نیز افزایش پیدا کرده است. این نوع طلا در اواخر سال قبل در حدود ۱۵۳ هزار تومان قیمت داشت، اما در تعطیلات به ۱۵۷ هزار تومان و بعد به ۱۶۰ هزار تومان رسید. اتفاقی که به گران شدن قیمت سکه هم دامن زده است.

روند افزایشی قیمت طلای داخلی از مدتی قبل آغاز شده بود و این رسیدن قیمت طلای ۱۸ عیار به ۱۶۰ هزار تومان هم رکورد تازه ای برای این نوع طلا محسوب می‌شود.

 از طرف دیگر طلای جهانی در این بازه زمانی با نوسانات زیادی همراه شد. در اواخر سال 1396 طلای جهانی با قیمت حدود ۱۳۱۶ دلار داد و ستد شد. در میانه‌های تعطیلات تا ۱۳۵۶ دلار هم بالا رفت و در نهایت بر روی ۱۳۳۳ دلار ایستاد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: