کد خبر: ۱۳۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - 05 April 2018
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طی ۲ دهه‌ی گذشته گازرسانی در کشور با رشدی بین ۱۰ تا ۱۲ درصدی مواجه بوده است.

  بانكداري ايراني ـ مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طی ۲ دهه‌ی گذشته گازرسانی در کشور با رشدی بین ۱۰ تا ۱۲ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش ایسنا، سعید مومنی چهارشنبه ۱۵ فروردین در مراسم تکریم و معارفه‌ی مدیران قدیم و جدید شرکت گاز فارس با بیان اینکه ایران رتبه یک منابع انرژی دنیا را در اختیار دارد، افزود: پروژه‌های گازرسانی از زمان آغاز فعالیت شرکت گاز در پیش از انقلاب تاکنون هیچ زمانی تعطیل نشد اگرچه با فراز و نشیب‌هایی بودجه‌ای روبه‌رو بود.

او با ابراز تاسف از مصرف بالای گاز در ایران، گفت: یکی از استراتژی‌های شرکت گاز ملی ایران این است که جایگاه کشور در بحث تجارت خارجی به سطح واقعی خود برسد و این زمانی اتفاق می‌افتد که ارزآوری مناسبی را شاهد باشیم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تصریح اینکه راندمان نیروگاه‌ها حدود ۳۵ درصد است و ۶۵ درصد گاز دریافتی به هدر می‌رود، گفت: اگر نتوانیم با بهینه‌سازی نیروگاه‌ها و تجهیزات استاندارد به کیفیت در ارائه خدمات برسیم، طبیعی است که این منبع خدادادی هم از بین خواهد رفت.

مومنی با بیان اینکه در بخش گاز خانگی نیز باید ساخت و استفاده از تجهیزات گازی خوب را در دستور کار قرار دهیم، افزود: اگر این مهم انجام نشود، مردم از پایین‌ترین رده انرژی استفاده خواهند کرد.

وی با تصریح بر این موضوع که نرخ خدمات گاز از پایین‌ترین خدمات در کشور محسوب می‌شود، گفت: در بسیاری از بخش‌ها حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان برای هر مترمکعب هزینه می‌شود در حالیکه میانگین استفاده برای مردم حدود ۹۶ تومان می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه استفاه بهتر از انرژی موجب توسعه ملی، ارزآوری و رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد، به صادرات گاز ایران اشاره و اضافه کرد: روزانه حدود ۴۶ میلیون مترمکعب گاز به کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان صادر می‌شود.

وی به نقش مؤثر گاز در تامین امنیت هم اشاره و با بیان اینکه در بسیاری از تحلیل‌های نظامی یکی از علل جنگ در سوریه را تامین منابع گازی معرفی کرده‌اند، عنوان کرد: نقش گاز در همه ابعاد می‌تواند مؤثر باشد، لذا امید است که با فرهنگ‌سازی به مصرف بهینه این موهبت الهی کمک شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران همچنین گفت: شعار این شرکت در ۵۰ سال دوم فعالیت، عبور از کمیت و رسیدن به کیفیت بالا تعریف شده است.   مؤمنی با بیان اینکه کسی نباید معطل گازرسانی بماند و در نوبت منتظر دریافت ارائه خدمات باشد، گفت: باید به رضایت ذی‌نفع توجه و گلوگاه‌های فساد در مجموعه بسته شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در بحث گازرسانی همانگونه که نیروهای انسانی فعال در این مجموعه کیفیت را رعایت کرده‌اند باید در ارائه خدمات نیز به این مهم توجه کنند. در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های هوشنگ محمدی، مدیرعامل پیشین، غلامعباس حسینی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت گاز استان فارس معرفی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: