کد خبر: ۱۳۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - 31 March 2018
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تحقق نامگذاری و شعار امسال به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نیازمند نگاهی جامع به تمام حلقه هایی است که مجموعه آنها اقتصاد کشور را تشکیل می دهد.
 بانكداري ايراني ـ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تحقق نامگذاری و شعار امسال به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نیازمند نگاهی جامع به تمام حلقه هایی است که مجموعه آنها اقتصاد کشور را تشکیل می دهد.

محمدنبی حبیبی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص شعار امسال - حمایت از کالای ایرانی - اظهار داشت: در نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب برای تحقق اهداف مد نظر معظم له با توجه به این که در سال های اخیر نامگذاری ها از سوی ایشان بیشتر با تکیه بر موضوعات اقتصادی بوده، لازم است مقدمه لازم برای عملیاتی کردن شعار امسال در نظر گرفته شود.
وی افزود: این مقدمه، تلاش بیشتر تحقق اقتصاد مقاومتی و داشتن برنامه ای برای تقویت تولیدات داخلی جدای از برنامه های گذشته و موثرتر از اقدام های پیش از این است.
حبیبی گفت: در مواردی هم که ضرورت دارد کالایی را برای مصرف مردم وارد کنیم باید با اهرم تعرفه ای گمرکی مانع از این شویم که کالای قاچاق ارزان تر ارائه شود .البته در مقابل هم تولید کنندگان باید کیفیت کالاهای ایرانی را بیش از گذشته بالا ببرند و قیمت تمام شده را هم کاهش دهند. 
وی تصریح کرد: در غیر این صورت، رقابت کالاهای ساخت خارج با تولیدات داخل در مواردی ممکن است با مشکل مواجه شود. 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: در موضوع های اقتصادی، نگاه یک بعدی و جزیره ای نه این که موجب حل مشکلات نخواهد شد، ممکن است در مقطعی راه حلی برای یک مساله مقطعی پیدا شود اما عدم نگاه چند بعدی جامع الاطراف اثر موقتی آن نگاه یک بعدی را هم از بین خواهد برد.
وی همچنین در خصوص مساله قاچاق کالای خارجی تاکید کرد: باید با قاچاق به صورت بی رحمانه ای برخورد کرد و مماشات و مسامحه در مورد موضوع های مربوط به قاچاق یکی از موانع مهم تحقق شعار امسال خواهد بود.
به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال 1397 امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: