کد خبر: ۱۲۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 27 March 2018
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزی سنتی از دلایل اصلی آمار بالای ضایعات در تمامی مراحل تولید اعم از کاشت، داشت و برداشت محسوب می شود.
 بانكداري ايراني ـ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزی سنتی از دلایل اصلی آمار بالای ضایعات در تمامی مراحل تولید اعم از کاشت، داشت و برداشت محسوب می شود.

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از آمار بالای ضایعات محصولات کشاورزی اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، میزان ضایعات محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره 25 تا 30 درصد برآورد شده است.

وی کشاورزی سنتی را عامل  آمار بالای ضایعات در تمامی مراحل تولید اعم از کاشت، داشت و برداشت دانست.

پاپی زاده با اشاره به اینکه میزان ضایعات در مرحله پس از برداشت محصولات کشاورزی بسیار بالاست،بیان کرد: در مراحل حمل و توزیع محصولات کشاورزی،آمار ضایعات به دلیل نامناسب بودن سیستم حمل و نقل محصول و نبود فرهنگ مناسب در مصرف بسیار بالاست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر انتخاب نوع بذر مناسب در زمان کاشت افزود: انتخاب بذور مناسب برای محصولات مختلف امری ضروری است به طوریکه در کلزا بذر مقاوم به ریزش، گوجه فرنگی بذر دارای قابلیت نگه داری در انبار باید مد نظر قرار گیرد.

به گفته وی میزان ضایعات محصولات کشاورزی از رقم واردات سالیانه بالاتر است.

پاپی زاده با اشاره به اینکه ماشین آلات برداشت در بخش کشاورزی فرسوده هستند،اظهار کرد: براین اساس این امر مشکلات عمده ای از قبیل ریزش محصول گندم و جو در زمان برداشت را به همراه داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: