کد خبر: ۱۲۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - 24 March 2018
سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه «حمایت از کالای ایرانی» پدیدآورنده نوعی حس وفاداری اقتصادی در جامعه است، نوشت: این سیاست، انتخابی عقلانی است که نظام تولید و مصرف ملی را تضمین می کند.
 بانكداري ايراني ـ سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه «حمایت از کالای ایرانی» پدیدآورنده نوعی حس وفاداری اقتصادی در جامعه است، نوشت: این سیاست، انتخابی عقلانی است که نظام تولید و مصرف ملی را تضمین می کند.

به گزارش ایرنا از کانال اطلاع رسانی سیدسلمان سامانی، وی در یادداشتی 10 بندی که روز شنبه منتشر شد، به الزام ها و راهکارهای تحقق شعار سال٩٧ با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» پرداخت و تاکید کرد: «حمایت از کالای ایرانی» از مبادی و اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است زیرا هر قدر این گفتمان در جامعه بیشتر تقویت و نهادینه شود، به همان نسبت امکان تولید و اشتغال بهبود می یابد.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان ها در ادامه آورده است: وضعیت نهایی اقتصاد سیاسی ایران و پتانسیل بالای آن برای عبور از بحران های بالقوه، بدون توجه به نقش و جایگاه تولید و مصرف کالاهای ایرانی ممکن نیست.
به عقیده وی، گرایش طبیعی به «حمایت از کالای ایرانی»، در صورت ترکیب با یک عنصر دیگر یعنی «سیاستی غیرنفتی»، هم زمان منافع فرد، نیازهای جامعه و ضروریات حاکمیت را به شکل بهتری برآورده می ‎سازد.
سامانی با تاکید بر اینکه «حمایت از کالای ایرانی» دارای بنیانی درون زا و برون نگر است زیرا جدا شدن و انزوا دشواری ‌های خاصی در پی دارد، آورده است: این سیاست، انتخابی عقلانی است چرا که هماهنگ کننده نظام تولید ملّی، مصرف ملّی و فراتر از آن، متضمن چند منفعت ملّی است.
سخنگوی وزارت کشور با یادآوری اینکه «حمایت دولت از تولید و مصرف کالای ایرانی، باعث رقابتی شدن نظام بازار داخلی می شود»، نوشت: این رویکرد با آگاهی جمعی، وحدت روحی و هویت ملّی همراه بوده و پدیدآورنده نوعی حس وفاداری اقتصادی در جامعه است.
به عقیده وی، این سیاست می تواند باعث تشویق سرمایه‎ گذاران و افزایش اعتماد‎ به‎ نفس آنان در سرمایه ‌گذاری شده و این دو عامل امنیت بازار را در پی داشته باشد. در عین تعامل با اقتصاد جهانی، باعث شناخت بیش از پیش مزیت های نسبی و رقابتی اقتصاد ملی می شود.
سامانی در ادامه با اشاره به اینکه «ارتقاء قدرت تولید کالاهای با کیفیت داخلی، به مراتب از مصرف این کالاها پراهمیت تر است»، نوشت: سیاست «حمایت از کالاهای ایرانی» در صورت تمهید بسترهای نهادی، حقوقی و اجتماعی، قدرت تولیدی نسل های بعدی را تقویت و تامین می کند. 
وی یادآور شد: «حمایت از کالاهای ایرانی»، راه ‎حلی سریع و مقطعی نیست بلکه سیاستی بلند مدت با حمایت نامحدود دولت است. به طور طبیعی موفقیت این سیاست به نسبت آزادی های موجود در نظام بازار ایران و میزان تکامل و تنقیح قوانین اقتصادی، مهار سوداگری، مقابله با فساد اقتصادی، مردمی سازی اقتصاد، اعتماد به بخش خصوصی، رهایی تدریجی از وابستگی به درآمد نفت، اولویت بندی شریکان تجاری، ترجیح تولید بر واردات و ترجیح خرید کالای داخلی نسبت به کالای خارجی بستگی تام دارد.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان ها تاکید کرد: این سیاست فقط در شرایطی مفید واقع می شود که توسط توده های مردم و حاکمیت پشتیبانی شود و از این رو حمایت از کالای ایرانی باید توسط یک ساز و کار مناسب بازرگانی داخلی حمایت شود.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌ مناسبت آغاز سال 1397 آن را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: