کد خبر: ۱۲۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - 22 March 2018
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت برای حمایت از تولید داخل باید امکانات و ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها را به کار گیرد و در رفع موانع تولید کوشش کند.
 بانكداري ايراني ـ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت برای حمایت از تولید داخل باید امکانات و ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها را به کار گیرد و در رفع موانع تولید کوشش کند.

عزیز اکبریان در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: بدیهی است تا صنعت و تولید در کشور رونق نگیرد مشکل معیشت، بیکاری و اقتصادی مردم حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه یک بخش مسئله به مجلس بازمی‌گردد، افزود: در این رابطه اگر لازم است قوانین تدوین و یا اصلاح شوند مجلس باید اقدام کند، چنانکه در سال گذشته نیز مجلس نسبت به تسهیل برخی قوانین در راستای حمایت از تولید داخل گام برداشت.

اکبریان اضافه کرد: دولت نیز بخش دیگر و مهم مسئله است و باید از تمام پتانسیل‌های کشور اعم از مردم، مجلس، نیروهای مسلح، تولید کنندگان، سیاست داخلی و سیاست خارجی برای رونق‌بخشی به تولید داخل بهره‌گیرد.

وی بر سایر ملزومات حمایت از تولید کالای ایرانی اعم از مبارزه با قاچاق، مدیریت نرخ سود بانکی و مواردی از این دست توسط دولت نیز تاکید کرد و افزود: یک قسمت مهم کار نیز به تولیدکنندگان باز می‌گردد.در واقع این تولیدکنندگان هستند که باید در راستای کاهش هزینه‌ها،و ارتقاء کیفیت محولاتشان تلاش کنند و تولیداتشان صادرات محور و قابل رقابت با انواع مشابه خود در بازارهای جهانی باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان بر نقش مردم نیز در حمایت از کالاهای ایرانی تاکید کرد و اظهار داشت: مردم باید بدانند وقتی یک کفش ایرانی می‌خرند یک کارگر ایرانی مشغول به کار می‌شود و خرید هر کالای خارجی معادل بیکاری و فشار بر اقتصاد است.

اکبریان افزود: حمایت از تولید کالای ایرانی تاکید مقام معظم رهبری در سال جدید و حکم عقل و منطق است، بنابراین اگر می خواهیم کشورمان آباد شود باید همگی عزممان را جزم کنیم و برای تحقق آن بکوشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: