کد خبر: ۱۲۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 17 March 2018
بانكداري ايراني ـ بیمه دی که از تاریخ 14 بهمن ماه تا 15 اسفند سال 96 ، پنج تذکر آیین نامه ایی ، مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل های سازمان بورس ، دریافت کرده بود در 23 اسفند سال 96 از بازار اول فرابورس به بازار دوم این شرکت انتقال یافته است .
 بانكداري ايراني   ـ بیمه دی که از تاریخ 14 بهمن  ماه تا 15 اسفند سال 96 ، پنج تذکر آیین نامه ایی ، مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل های سازمان بورس ،  دریافت کرده بود در 23 اسفند سال 96 از بازار اول فرابورس به بازار دوم این شرکت  انتقال یافته است . 

به گزارش بانکداری ایرانی ، از ابتدای دی ماه سال 96 ، دستورالعمل جدید پذیرش و لغو پذیرش شرکتهای بورسی از سوی سازمان بورس به شرکتهای بورسی  ابلاغ شده  تا شرکت ها در انتشار اطلاعات و شفافیت دقت بیشتری به خرج دهند. بر همین اساس شرکت هایی که قوانین را درست اجرا نکنند در مرحله اول تعلیق می شوند .

 در واقع  شرکت های مشمول فرآیند تعلیق،  شرکت هایی هستند که به دلیل عدم رعایت برخی از الزامات دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار مشمول ماده ۳۹ مکرر این دستورالعمل شده اند. 

تذکرات پی در پی سازمان بورس 
بر اساس این گزارش ، شرکت بیمه دی 14 بهمن 96 اولین نامه در خصوص تعلیق نماد شرکت را دریافت کرد که به دلیل عدم اصلاح ، طی  چهار نوبت این تذکر تکرار شد. 




اخراج از بازار اول فرابورس 

در نهایت سازمان بورس ،  در 23 اسفند 96 ، طی نامه ای ،  اخراج شرکت بیمه دی از بازار اول فرابورس را منتشر و به سهامداران شرکت اعلام کرده که این شرکت به بازار دوم فرابورس منتقل شده است . 
 


احتمال اخراج از بازار سرمایه 

گفتنی است که  در صورت ادامه این رویه سازمان بورس می تواند پذیرش شرکت بیمه دی رد بورس را لغو و این شرکت را کلا از بازار سرمایه اخراج کند ، چراکه در ماده 41 این دستور العمل تصریح شده است که  پذيرش اوراق بهادار به موجب هر یک از موارد زیر لغو می‌شود: 

«عدم ايفاي تعهدات ناشر در مورد افشاي كامل و به موقع اطلاعات مطابق با مادۀ 36 اين دستورالعمل، پس از گذشت شش‌ماه از تاریخ اعلام سازمان یا هیئت پذیرش مبنی بر تعلیق و ..... » 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: