کد خبر: ۱۲۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 10 March 2018
بانكداري ايراني ـ سوال همیشگی بیمه گذاران و سرمایه گذاران بیمه عمر این است که برترین شرکت بیمه گری ایران کدام است ؟ بیمه عمر کدام شرکت ارزنده است؟ پرداخت خسارت ، در کدام شرکت سریع و منصفانه است ؟

 بانكداري ايراني ـ سوال همیشگی بیمه گذاران و سرمایه گذاران بیمه عمر  این است که برترین شرکت بیمه گری ایران کدام است ؟ بیمه عمر کدام شرکت ارزنده است؟ پرداخت خسارت ، در کدام شرکت سریع و منصفانه است ؟ 

برای سرمایه گذاران ،  سوالاتی از این دست همواره بدون پاسخ می ماند زیرا در ایران شرکت رتبه بندی معتبر  و علمی وجود ندارد تا شرکتها را دسته بندی کند
به گزارش بانکداری ایرانی،  بر اساس تجارب گذشته می توان معیارهایی را برای شرکت های بیمه گری در نظر گرفت تا شرکت های ضعیف را از قوی تشخیص دهیم . 

این معیارها عبارتند از : 
1- سابقه و خوش یا بدنامی شرکت 
2- سطح و نسبت توانگری شرکت 
3- میزان سرمایه شرکت 
4- عملکرد مالی شرکت مانند حق بیمه تولیدی ،  سود و زیان و غیره 
5- نحوه پرداخت خسارت و تعداد شعبت پرداخت خسارت 
6- گستردگی و تعداد شعبات شرکت 
در این گزارش ،  برخی از این موارد  مانند سطح توانگری ، سرمایه و سود شرکت و همچنین نسبت خسارت آنها بررسی  شده تا به طور نسبی مشخص شود که برترین و ضعیف ترین های این حوزه ها کدام شرکت ها هستند . 

سابقه شرکت های بیمه گری 
شرکت های بیمه ایران، دانا ، البرز، آسیا و  رازی از جمله شرکتهای باسابقه در این صنعت هستند که عمر برخی از آنها بیش از نیم قرن است  . 

سطح توانگری شرکت ها 
در حال حاضر یکی از مهمترین معیار سنجش شرکتهای بیمه گری  سطح توانگری انهاست ؛ هرچند این دریچه نیز قدرت  چندانی برای تشخیص میزان سلامت شرکت به افراد نمی دهد اما در ایران یکی از معیارهاست . 

شرکت های بیمه آسیا ، البرز، ملت ، سامان، نوین، پاسارگاد، کارآفرین، ما، سرمد اتکایی ایرانیان ، امید، ایران معین ، آسماری و اتکایی امین در سطح یک توانگری قرار دارند. 
بالاترین نسبت توانگری با رقم 236 به  بیمه ما  سپس با رقم 221 بیمه ملت  وبیمه سرمد بارقم 174 قراردارند . 
در بین بیمه های اتکایی نیز بیمه اتکایی امین با رقم 784 و پس از ان بیمه ایرانیان با رقم 660 و بعد از  بالاترین نسبت توانگری را دارا هستند . 

سرمایه شرکت های بیمه گری 
بالاترین میزان سرمایه به شرکت بیمه ایران با رقم 34 هزار و 298 میلیارد ریال تعلق دارد .  پس از آن بیمه پارسیان با رقم  3هزار میلیارد ریال وبیمه  ملت 2هزار و 850 میلیارد ریال قراردارند 
در ردیف سوم بیمه آسیا ، بیمه اتکایی امین ، اتکایی ایرانیان  ، بیمه تجارت نو،  بیمه کوثر، بیمه دی ، بیمه حکمت صبا  بت رقم 2 هزار و 500 میلیارد ریال قرار دارند .
در ردیف چهارم نیز بیمه کارآفرین 1هزار و 750 میلیارد ریال  قراردارد 
و نهایتا در ردیف پنجم با رقم یک هزار و 500 میلیارد ریال شرکت های بیمه  دانا ، ما ، سامان ، بیمه نوین و سرمد قراردارند . 

سود آوری شرکت ها بر اساس پیش بینی سال 96

بالاترین سود شرکت های بیمه گری متعلق به بیمه سامان با رقم 491 ریال و پس از آن بیمه اتکایی امین با رقم 241 ریال و سپس بیمه دی با رقم 230 ریالی  و در نهایت بیمه دانا با رقم 252 ریال  قرار دارند 

شرح سوآوری دیگر شرکت ها بدین شرح است :

 آسیا 201 پارسیان 161 ریال ، ما 146  ملت 129 ریال  ، بیمه اتکایی ایرای 218  ریال ، بیمه کوثر 34 ریال ،  بیمه آرمان 64 ریال بیمه خاور 57 ریال بیمه نوین 85 ، بیمه کارآفرین 14 ریال ، بیمه تعاون 129 ریال ،  بیمه سرمد 123 ریال 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: