کد خبر: ۱۲۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 03 March 2018
در جریان معاملات امروز بازار سهام که شاخص بورس با ریزش بیش از 573 واحدی مواجه شده ، نماد 10 شرکت بورسی و فرابورسی به دلایل مختلف مثبت و منفی بسته شد.
امروز نماد ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی به دلایل مختلف مثبت و منفی بسته شد.

 در جریان معاملات امروز بازار سهام که شاخص بورس با ریزش بیش از 573 واحدی مواجه شده ، نماد 10 شرکت بورسی و فرابورسی به دلایل مختلف مثبت و منفی بسته شد.

در این میان نماد شرکت های لیزینگ ایرانیان ، سیمان آرتا اردبیل، سرمایه گذاری صنعت بیمه، کاشی حافظ و حق تقدم گروه دارویی البرز (والبرح) آماده بازگشت به تابلو شدند.

براساس این گزارش، نماد سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک ) به دلیل برنامه عرضه 15.48 درصد سهام دوده صنعتی پارس در 26 اسفند ، بسته و چند ساعت بعد باز شد.

سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران هم درباره خرید بلوک 90 درصدی سرمایه گذاری سبحان به ارزش 280 میلیارد تومان و به صورت 40 درصد نقد و باقی اقساط خبر داد و با توقف نماد توقف روبرو شد. "وتوصا" در این رابطه توضیحاتی در کدال داده است.

علت توقف نماد سیمان‌خاش‌ هم افزایش 35 درصدی سود از 1072 به 1451 ریال و عمدتا ناشی از افزایش مقدار فروش سیمان در عملکرد 9 ماهه و با توجه به شرایط بازار و پیگیری های به عمل آمده و بازاریابی های جدید بود.

نوش‌ مازندران‌ بعد از تعدیل منفی 28 درصد ( از 152 به 109 ریال ) با توقف نماد روبرو شد . "غنوش" علت این کاهش سود را کاهش فروش کنسانتره مرکبات به دلیل کاهش تقاضای خرید تولیدکنندگان آبمیوه و واردات کنسانتره مرکبات اعلام کرد.

همچنین نماد لوله‌ و ماشین‌سازی‌ که از چهارشنبه گذشته به علت توقف برگزاری مزایده فروش سهام شرکت هامون نایزه بسته شده بود به دلیل عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت، برای دو روز کاری آماده بازگشایی شد.

در فرابورس هم نماد شرکت کی بی سی بعد از تعدیل مثبت یک درصدی سود ( از 533 به 539 ریال ) بسته و بعد از ساعت 10 امروز آماده بازگشایی شد.

این شرکت کاهش سایر درآمدهای عملیاتی بدلیل آثار تسعیر ارز بر بدهی های ارزی باتوجه به افزایش نرخ ارز مبادله ای در نیمه دوم سال ، کاهش هزینه های مالی بدلیل مدیریت بر منابع نقدینگی شرکت و دریافت تسهیلات بانکی با کمترین نرخ و حداقل سپرده پایه  و افزایش سایر درآمدهای غیرعملیاتی بعلت افزایش درآمد ناشی از خسارت تاخیر تادیه بابت عدم پرداخت بموقع دیون از سوی شرکتهای طرف قرارداد را از جمله دلایل تغییر بسیار اندک سود اعلام کرد.

دلیل توقف نماد شیشه قزوین هم که بازار پایه ب فرابورس حضور دارد ، رشد بیش از 40 درصدی قیمت سهام طی 5 روز کاری متوالی بود.

کشتیرانی دریای خزر هم با افزایش 8 درصدی سود هر سهم ( از 226 به 244 ریال ) نظاره گر توقف نماد شد و توضیحاتی داد.

براساس این گزارش، همچنین نماد پالایشگاه لاوان و داروسازی سبحان انکولوژی به دلیل برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده در روز دوشنبه ، در پایان معاملات امروز بسته می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: