کد خبر: ۱۲۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 03 March 2018
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس از ایجاد کمپ‌های جدید در نزدیکی سقوط هواپیمای ATR آسمان توسط نیروهای ارتش و سپاه خبر داد و گفت: مسیر دسترسی به محل سقوط هواپیما از هشت ساعت پیاده روی به ۲ ساعت کاهش یافته است.
 بانكداري ايراني  ـ نماینده بویراحمد و دنا در مجلس از ایجاد کمپ‌های جدید در نزدیکی سقوط هواپیمای ATR آسمان توسط نیروهای ارتش و سپاه خبر داد و گفت: مسیر دسترسی به محل سقوط هواپیما از هشت ساعت پیاده روی به ۲ ساعت کاهش یافته است.

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که در روزهای اخیر وضعیت آب و هوا در منطقه سقوط هواپیما ناپایدار بوده است، اظهار کرد: به دلیل برف و بارندگی‌های اخیر در محل سقوط هواپیما چند متر برف وجود دارد و این موضوع روند جستجو را کُند کرده است.

وی با بیان این‌که برنامه قبلی ما این بود که مسیرهای دسترسی به محل حادثه را کوتاه کنیم،  تصریح کرد: به دلیل ارتفاع بالا، ناهموار بودن و ... امکان نشست و برخاست هلی‌کوپتر وجود نداشت و امدادگران و کوهنوردان بایستی حدود 8 ساعت برای رسیدن  به محل سقوط ATR آسمان پیاده روی می‌کردند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه 5شنبه‌ شب در ستاد بحران، بیان کرد: با توجه به این مسئله محل‌هایی برای هلی‌برن (برد) شناسایی شده و نیروهای امدادی و کوهنوردان برای رسیدن به محل سقوط هواپیما به 2 ساعت پیاده روی کاهش یافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری این‌که بخش زیادی از بقایای اجساد جانباختگان سقوط هواپیمای آسمان با وجود برف و بوران شدید منتقل شده است، اظهار کرد: صبح دیروز تیم‌های مختلفی از ارتش، سپاه، هلال احمر، نیروهای مردمی و... در نزدیکی محل سقوط هواپیما کمپ‌هایی جدیدی را ایجاد کردند.

زارعی تاکید کرد: با توجه برف فراوان با ابزارهای معمولی نمی‌توان عملیات جستجو برای اجساد جانباختگان و جعبه سیاه را انجام داد اما با این حال این موضوع باعث نشده تا عملیات جستجو متوقف شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: