کد خبر: ۱۲۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 27 February 2018
رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران و مشاور وزیر انرژی ارمنستان در نشست کارشناسی پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران- ایروان بر لزوم پیگیری توافق های صورت گرفته تاکید کردند.
بانكداري ايراني رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران و مشاور وزیر انرژی ارمنستان در نشست کارشناسی پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران- ایروان بر لزوم پیگیری توافق های صورت گرفته تاکید کردند.

به گزارش دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «حمیدرضا تشیعی» در این نشست که در ایروان برگزار شد، 
گفت: توافق ها باید سازوکار اجرایی داشته باشند؛ به این تعبیر که یا برای آنها کمیته مشترک تعریف شود یا نقطه ارتباطی داشته باشند که بر شیوه اجرا اشراف داشته باشد.
وی تاکید کرد توافق های اجرایی و واقعی باید بر اساس نیازها و توانمندی‌های 2 طرف حاصل شود و دارای برنامه زمان‌بندی باشند، به‌گونه ای که بتوان تا اجلاس بعدی تحقق آنها را به طور محسوس مشاهده کرد.
تشیعی ادامه داد: موضوع بعدی این است که اندازه و حجم کمی سند چندان اهمیت ندارد؛ بلکه اهمیت توافق بر سر موضوعات کیفی است؛ به این تعبیر که در نشست شانزدهم به عینه شاهد رشد روابط 2 کشور باشیم.
این مسوول وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد برای تسریع در روند کنونی توافق ها، پنج کمیته کاری با حضور رییسان ایرانی و ارمنی تشکیل شود تا مذاکرات به طور کارشناسانه تر پیش رود.
مشاور وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان نیز در این نشست یادآوری کرد پارسال این کشور تلاش کرد همه توافق‌ها را پیگیری و اجرایی کند. تیرماه امسال نیز کمیته پیگیری برگزار و همه توافق ها بررسی شد.
«آرا سیمونیان» ادامه داد: مهرماه امسال نخست وزیر ارمنستان به ایران سفر کرد که در این سفر توافق های مهمی به دست آمد اما متاسفانه از توان موجود برای ادامه همکاری ها استفاده نمی شود.
وی گفت: اطمینان دارم در امضای سند نشست پانزدهم، مفادی خواهد بود که در همکاری های عمیق و دوجانبه موثر است. 
پیش از آغاز نشست مشترک، مباحث مربوط به هر حوزه در قالب چهار گروه تخصصی بررسی شد. 
به گزارش ایرنا، وزارت نیرو از سال 1391 مسئولیت طرف ایرانی کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان را بر عهده دارد.
از آن زمان تاکنون امضای بیش از 20 سند همکاری، اجرای عملیات خط سوم انتقال برق، همکاری های محیط زیستی، برق و انرژی و گازرسانی به منطقه آگاراک، توافق در ایجاد دالان چهارجانبه برق و افزایش میزان صادرات گاز به ارمنستان، توافق برای همکاری در زمینه راه و ترانزیت جاده ای و مناطق آزاد تجاری، بسترسازی برای توسعه تجارت، توافق و غیره در این سال ها رخ داده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: