کد خبر: ۱۲۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 27 February 2018
بانكداري ايراني ـسرانجام در6 اسفند 96 گزارش حسابرسی شده سال 95 موسسه اعتباری کوثر منتشر شد و نماد این موسسه که از 25 بهمن 95 در بازار سرمایه متوقف بوده برای بازگشایی اماده می شود .
 بانكداري ايراني  ـ سرانجام در6 اسفند 96 گزارش حسابرسی شده  سال 95 موسسه اعتباری کوثر  منتشر شد و نماد این موسسه که از 25 بهمن 95 در بازار سرمایه متوقف بوده برای بازگشایی اماده می شود . 

در این گزارش آمده است که سود سال 95 برای هر سهم 118 ریال است که نسبت به دوره مشابه در سال 94 بالغ بر 93 درصد رشد داشته است . سود خالص موسسه کوثر در سال 95 معادل  71 میلیارد ریال بوده است . 

به گزارش بانکداری ایرانی ، جمع در آمد مشاع موسسه در 12 ماهه سال 95 ، 25 هزار و 948 میلیارد ریال بود. درآمد غیر مشاع نیز 4 هزار و 693 میلیارد ریال گزارش شده است . در مجموعه این موسسه با احتساب  برخی هزینه ها مبلغ 4 هزار و 391 میلیارد ریال درآمد در سال 95 کسب کرده است . 

مجموع تسهیلات پرداختی موسسه کوثر در سال 95 بالغ بر114 هزار و 301 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل بالغ بر 75 درصد رشد داشته است .  
مجموع سپرده های جمع اوری شده سال 95 نیز مبلغ 147 هزر میلیارد ریال بوده که در برخی از بخش های آن بالغ بر 110 درصد رشد داشته است . 

همچنین در سال 95 این موسسه هیچ گونه بدهی به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نداشته است . اما به سایر بانکها و موسسات مبلغ 7هزار و 299 میلیارد ریال بدهی داشته که نسبت ه سال 94 بیش از 78 درصد رشد را تجربه کرده است . 

موسسه کوثر اعلام کرده است که در سال 95  مطالباتی از دولت نداشته اما طلب  از دیگر بانکها مبلغ 1هزار و 219 میلیارد ریال است که در مقایسه سال 94  حدود 10 درصد کاهش داشت. 
مطالبات از بانک مرکزی با افزایش 6 درصد در سال 95 به مبلغ 17 هزار و 188 میلیارد ریال رسید . سرمایه گذاری موسسه کوثر در سال 95  با رشدی 85 درصدی به رقمی معادل 6 هزار و 843 میلیارد ریال رسید .


گزارش های موسسه اعتباری کوثر بر اساس استاداردهای  جدید حسابداری تهیه شده و بر خلاف انتظار هیچ  گونه مشکلی  را این گزارش جدید بر شرکت هموار نکرده است  . در واقع گزارش سال مالی 95 موسسه اعتباری کوثر با این بند از گزارش حسابرس شرکت آغاز شده است که «مسئوليت اين مؤسسه، اظهارنظر نسبت به صورتهاي مالي يادشده بر اساس حسابرسي انجام شده طبق استانداردهاي حسابرسي است.

 استانداردهاي مزبور ايجاب مي‌کند اين مؤسسه، الزامات آيين رفتار حرفه‌اي را رعايت و حسابرسي را به گونه‌اي برنامه‌ريزي و اجرا کند که از نبود تحريف با اهميت در صورتهاي مالي، اطمينان معقول کسب شود. حسابـرسي شامل اجراي روشهايـي براي کسب شواهد حسابرسي درباره مبالغ و ديگر اطلاعات افشا شده در صورتهاي مالي است. انتخاب روشهاي حسابرسي، به قضاوت حسابرس، از جمله ارزيابي خطرهاي تحريف با‌اهميت ناشي از تقلب يا اشتباه در صورتهاي مالي، بستگي دارد. 

براي ارزيابي اين خطرها، کنترلهاي داخلي مربوط به تهيه و ارائه صورتهاي مالي به منظور طراحي روشهاي حسابرسي مناسب شرايط موجود ، و نه به قصد اظهار نظر نسبت به اثربخشي کنترلهاي داخلي واحد تجاري، بررسي مي‌شود. حسابرسي همچنين شامل ارزيابي مناسب‌ بودن رويه‌هاي حسابداري استفاده ‌شده و معقول بودن برآوردهاي حسابداري انجام‌شده توسط هيئت‌مديره و نيز ارزيابي کليت ارائه صورتهاي مالي است.

 اين مؤسسه اعتقاد دارد که شواهد حسابرسي کسب ‌شده، براي اظهار نظر مشروط نسبت به صورتهاي مالي کافي و مناسب است. همچنين اين موسسه مسئوليت دارد، ضمن ايفاي وظايف بازرس قانوني، موارد لازم و نيز موارد عدم رعايت الزامات قانوني مقرر در قوانين پولي و بانکي ، عمليات بانکي بدون ربا ، اصلاحيه قانون تجارت و مفاد اساسنامه شرکت را به مجمع عمومي عادي صاحبان سهام گزارش کند. » 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: