کد خبر: ۱۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 26 February 2018
بانكداري ايراني - کارمزد بیش از 45 فعالیت بانک ها مانند پرداخت حضوری یا غیر حضوری قبوض شهروندان افزایش چندبرابری داشته ا ند .
 بانكداري ايراني  کارمزد بیش از 45 فعالیت بانک ها مانند پرداخت حضوری یا غیر حضوری قبوض شهروندان افزایش چندبرابری  داشته ا ند . 

 بانكداري ايراني  برای نخستین بار اسناد نرخ افزایش کارمزدهای بانکی را منتشر می کند این درحالی است که تا کنون بانک مرکزی هرگونه افزایش نرخ های بانکی را تکذیب کرده است حال آنکه کارمزد بیش از 45 فعالیت بانک ها در چند روز اخیر افزایش چندبرابری داشته اند .

واکنش عجیب بانک مرکزی 
اخیردر یکی از برنامه های پربیینده صداوسیما مطرح شد که کارمزد بانکی افزایش یافته و این خبر در فضای مجازی به طور گسترده انتشار یافت و در پی واکنش مردم این مساله با تکذیب بانک مرکزی روبرو شده و مدير نظام های پرداخت بانک مركزی  طی گفت و گویی  با رسانه ها اعلام  کرد که  از سال 1387 بر اساس بخشنامه بانک مركزی تا الان هيچ افزايش هزينه كارت به كارت نداشته ايم ویتاکید کرد : « موضوع افزایش هزینه ها يك شايعه بيش نيست». 

افزایش کارمزد پرداخت قبوض 
اما نگرانی مردم از افزایش کارمزدها تنها در بخش تراکنش ها  نیست و آنها در همه زمینه ها شاهد افزایش نرخ کارمزد از سوی بانک مرکزی بوده اند به عنوان نمونه پرداخت حضوری یا غیرحضوری قبوض شهروندان تا 100 درصد افزایش یافته است.  یا در پرداخت جریمه راهنمایی و رانندگی شاهد این افزایش بوده ایم . 

افزایش نرخ کارمزد خدمات بانک در قبال ارائه تسهیلات
در بخش خدمات تسهیلات نیز شاهد افزایش چشمگیر کارمزدها هستیم این در حالی است که  چند ماه است که بانکها باید نرخ  تسهیلات را کاهش دهند اما در مقابل نرخ کارمزد خدمات را  افزایش داده اند . 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: