کد خبر: ۱۲۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - 24 February 2018
بانكداري ايراني - امروزه ، سرمایه گذاران بزرگ ، بر اساس رتبه بندی بانکها با آنها همکاری کنند هرچند در ایران ، این رتبه بندی به صورت دقیق و در سطح جهانی انجام نمی شود، در مقابل بانکهای ایرانی مورد پایش و ارزیابی موسسات جهانی قرارمی گیرند.
 بانكداري ايراني -  امروزه ، سرمایه گذاران بزرگ ،  بر اساس رتبه بندی بانکها با آنها همکاری کنند هرچند در ایران ، این رتبه بندی به صورت دقیق و در سطح جهانی انجام نمی شود، در مقابل بانکهای ایرانی مورد پایش و ارزیابی  موسسات جهانی قرارمی گیرند.

در سال های  اخیر بانک پاسارگاد همواره مورد پایش موسسات رتبه بندی جهانی قرار گرفته و هر نوبت امتیازات خوبی را کسب کرده است . بر اساس آخرین ارزیابی های انجام شده بانک پاسارگاد در منطقه و جهان رتبه های قابل قبولی  را کسب کرده است به نحوی که یورو مانی  در بین بانک های  ایرانی ، بانک پاسارگاد  را برترین بانک ایرانی معرفی کرد . موسسه بنکر  که در سال 2016 بانک پاسارگاد را در لیست بانکهای برتر جهانی قرار داد در سال نیز  2017 این بانک را به عنوان یکی از  10 برند برتر خاورمیانه معرفی کرد. 

ارزیابی یورومانی از بانک پاسارگاد در سال 96
در سال 96 ، مؤسسه معتبر یورومانی، بر اساس ارزیابی های خود بانک پاسارگاد را به عنوان برترین بانک ایرانی معرفی کرده است. در واقع جایزه برترین بانک‌ها در سال2017 پس از ارزیابی‌های کمی و کیفی صورت پذیرفته از عملکرد آنها، در مراسم"Euromoney Awards For Excellence 2017" که در تاریخ 27 اردیبهشت سال 1396 از سوی نشریه یورومانی در دبی برگزار شد، به برترین بانک‌های هر کشور  اعطا شد. 

ارزیابی های بنکر از بانکهای ایرانی در سال 95
کسب جایگاه بانک سال جمهوری‌اسلامی ایران در سال  2016 بر اساس ارزیابی مؤسسه معتبر بنکر برای ششمین سال، کسب عنوان بانک برتر اسلامی ایران در سال 2016 برای چهارمین سال متوالی بر اساس ارزیابی این مؤسسه، کسب جایگاه شایسته در رتبه‌بندی 500 برند برتر بانکی جهان و ...را می‌توان از دیگر موفقیت‌های این بانک در سال 95  برشمرد.

تنها بانک ایرانی در بین 10 برند برتر خاورمیانه در سال 96
بر اساس پایش بنکر ، بانک‌پاسارگاد در موفقیتی دیگر توانست با کسب جایگاه 175 در بین 500 برند برتر بانکی جهان در سال 2017 و به‌ عنوان تنها بانک ایرانی در میان 10 برند برتر بانکی خاورمیانه، ایفای نقش کند و برای نظام بانکی کشور افتخار بیافریند. گروه "برند مالی" (Brand Finance) نشریه بنکر (The Banker)  از گروه انتشاراتی تایمز مالی (Financial Times) همه ساله نسبت به ارزیابی برند بانک‌های برتر جهان بر اساس شاخص های فرایند ایجاد برند، درآمدها و قدرت برند، ارزش ویژه برند و عملکرد آن در کسب سهم بازار اقدام می‌کند.

در آخرین رتبه‌بندی نشریه بنکر منتشر شده در سال 2017، بانک‌پاسارگاد در رقابتی فشرده با بانک‌های بین‌المللی موفق شد با 153 پله صعود، در جایگاه یکصد و هفتاد و پنجم برند برتر بانک‌های جهان و همچنین در فهرست 10 برند برتر بانک‌های خاورمیانه قرار گیرد و پیشرفت قابل ملاحظه ای را به ثبت برساند. این موفقیت بانک‌پاسارگاد در صحنه بانکداری بین‌المللی افتخاری بزرگ نه فقط برای بانک‌پاسارگاد، بلکه موفقیتی عظیم برای نظام بانکی کشور در دوران پسا برجام است.
گفتنی است بانک‌پاسارگاد در سال 2015 و  در اولین حضور خود در این رقابت ها موفق به کسب جایگاه 328 در بین 500 برند برتر بانکی جهان شده‌بود. این بانک همچنین به‌عنوان برترین بانک ایران  (Bank of The Year) در سال 2016 از سوی نشریه بنکر انتخاب شده‌است.

سابقه ارزیاب بانکها در ایران
در سال 96 ، شرکت رتبه بندی اعتبار ایران به عنوان مرجع رتبه بندی ایرانی که با مجوز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، غالب بانک های کشور در آن سهامدار هستند برای اولین بار اقدام به رتبه بندی بانک های کشور کرده که بر اساس اطلاعات سال 93 ، 94 و 95  انجام شده  است. در این رتبه بندی بانک های ملت، ملی، صادرات، مسکن و تجارت در رتبه های 1 تا 5 رتبه بندی ایستاده اند. 

در بورس ایران نیز  برخی از شرکت ها به دلیل تاثیرگذاری آنها در لیست شاخص های برتر بازار سرمایه قرار می گیرند.  این شاخص ها از بین بیش از 400 شرکت به سه دسته تقسیم شدند که عبارتند از : 

-شاخص 30 شرکت بزرگ 
-شاخص 50 شرکت فعال تر
-شاخص قیمت 50 شرکت 

در شاخص قیمتی 50 شرکت بزرگ که یکی از شاخص های مهم بازار سرمایه تلقی می شود بانکهای پاسارگاد، انصار، پارسیان،اقتصادنوین ، صادرات ، کارآفرین و سینا قرردارند . 

در شاخص 30 شرکت بزرگ بازار سرمایه بانک ملت ، اقتصاد نوین ، کارآفرین، تجارت ، پارسیان، پاسارگاد و صادارت قرار دارند . 

در شاخص 50 شرکت فعال تر بازار بورس تهران بان ملت ، انصار ، اقتصاد نوین ، سینا،  کارآفرین، تجارت ، پاسارگاد ، پارسیان و صادرات قرار دارند . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: