کد خبر: ۱۲۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 23 February 2018
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند درآمد 98 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها تا 11 هزار میلیارد تومان قابل افزایش باشد.
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند درآمد 98 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها تا 11 هزار میلیارد تومان قابل افزایش باشد.

به گزارش  ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز، پنجشنبه مجلس شورای اسلامی با 154 رای موافق، 19 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر نحوه هزینه کرد درآمدهای هدفمندی در سال آینده را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف کردن پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای نیازمند، در اجرای ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، هزینه ‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کردند نسبت به حذف یارانه خانوارهای پردرآمد به صورت تدریجی اقدام کند و چنانچه خانوارها نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند، ‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی و در صورت استحقاق، نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام کند.

نمایندگان مجلس تصویب کردند خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، خانوارهای ساکن روستاها و دیگر خانواده‌های کم درآمد کماکان یارانه دریافت خواهند کرد و از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف نخواهند شد.
مطابق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تا سقف 11 هزار میلیارد تومان به جدول منابع بند الف این تبصره قابل افزایش است.

این رقم شامل افزایش سهم سلامت موضوع ردیف 3 مصارف هدفمندی به چهار هزار و 400 میلیارد تومان، اختصاص مبلغ پنج هزار میلیارد تومان در ردیف جدید به موضوع تولید و اشتغال، اجرای قانون حمایت از معلولان توسط سازمان بهزیستی کشور 200 میلیارد تومان، کمک به حق بیمه قالیبافان 50 میلیارد تومان، باقیمانده مبلغ مذکور جهت پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها موضوع ردیف یک مصارف هدفمندی یارانه‌ها، در ردیف دو مصارف هدفمندی عبارت کمک به خانوارهای عشایر اضافه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین به دولت اجازه دادند تا سقف 10 درصد مجوز قانون برنامه ششم نسبت به جابجایی منابع و مصارف این جدول جهت پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها اقدام کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دریافتی حاصل از فروش داخلی فرآورده های نفتی را چهارصدو پانزده هزار و چهارصد هفت میلیارد ریال از حیث منابع، دریافتی حاصل از صادرات فرآورده های نفتی را 157 هزار میلیارد ریال، جمع دریافتی از فروش فرآورده های نفتی را پانصد و هفتاد و دو هزار و چهارصد و هفت میلیارد ریال تعیین کردند.

همچنین نمایندگان مجلس دریافتی حاصل فروش داخلی گاز طبیعی را صد و هفتاد و پنج هزار و نهصد و هشتادو پنج میلیارد ریال، دریافتی حاصل از فروش داخلی و صادراتی برق و سایر دریافت ها دویست و هفده هزار و هفتصد و هشتاد و پنج میلیارد ریال و دریافتی حاصل از فروش آب بیست و دو هزار و صد و شصد و دومیلیارد ریال تعیین شد.

نمایندگان مجلس مالیات بر ارزش افزوده فرآوردهای نفتی را پنجاه هزار میلیارد ریال ، سهم چهارده و نیم درصد شرکت ملی نفت ایران از محل فروش داخلی فرآورده های نفتی سی و شش هزار و نهصد و هشتاد و شش میلیارد ریال و هزینه و کارمزد حمل و نقل و توزیع و فروش کارمزد جایگاه ها را هفتاد و دوهزار و هشتصد و شانزده میلیارد ریال تعیین کردند.

نمایندگان مجلس همچنین واردات فراورده های نفتی سهم چهارده و نیم درصد شرکت ملی نفت ایران از محل صادرات فرآورده های نفتی را شصد هزار میلیارد ریال، هزینه های تولید و انتقال ، توزیع و فروش گاز طبیعی را هفتاد و سه هزار و سیصد و چهل و دو میلیارد ریال، کارمزد جایگاه های سی ان جی را 9هزار و دویست میلیارد ریال و واردات برق را پنج هزار و چهارصد و شصد و یک میلیارد ریال تعیین کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه عوارض گازرسانی سی ان جی را 3 هزار و سیصد و دوازده میلیارد ریال ، مالیات بر ارزش افزوده بر سی ان جی را 2 هزار و هفتصد و سی و پنج میلیارد ریال، هزینه تولید ، انتقال ، توزیع و فروش آب را بیست و دو هزار و صد و شصد و سه میلیارد ریال و هزینه و تولید و انتقال و توزیع برق از نیروگاه های بخش خصوصی را دویست و دوازده هزار و سیصد و بیست و پنج میلیارد ریال تعیین کردند.

نمایندگان مجلس همچنین پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانواردها را در مصارف هدفمندی سیصدهزار میلیارد ریال و یارانه نان و خرید تضمینی گندم را 33 هزار میلیارد ریال تعیین کردند.
همچنین در مصوبه مجلس، پرداختی به خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از خط حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی است را هفتاد هزار میلیارد ریال تعیین شد.
نمایندگان مجلس در ادامه مصارف هدفمندی در کاهش هزینه های مستقیم سلامت مردم ، ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی ، کمک به تامین هزینه های تحمل ناپذیر درمان، پوشش دارو، درمان بیماران خاص و صعب العلاج را سی و هفت میلیارد ریال تعیین کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: