کد خبر: ۱۲۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 22 February 2018
برخی از شرکت های خارجی می گویند شماری از تولید کنندگان مرتبط با آنها در چین از زندانیان برای امور تجاری استفاده کرده اند.
 بانكداري ايراني -  برخی از شرکت های خارجی می گویند شماری از تولید کنندگان مرتبط با آنها در چین از زندانیان برای امور تجاری استفاده کرده اند.

به گزارش روز پنحشنبه ایرنا این در شرایطی است که تارنمای چاینا ارگ از قول وزارت خارجه چین آورده است در امور مرتبط با شرکت های خارجی همواره عدالت و مساوات رعایت شده است.
با این احوال رسانه های غربی از جمله رویترز مدعی شده اند برخی از عرضه کنندگان کالا در چین از زندانیان و نیروی کار در حبس، برای امور تجاری بهره گرفته اند.
از جمله 'پیتر هامفری' یک خبرنگار سابق انگلیس که به دلیل انتشار گزارش های محرمانه 23 ماه در چین زندان بوده است این موضوع را تایید کرده است.
گزارش ها از قول وی حاکی است که از زندانیان در چین در برخی موارد برای امور تجاری و بسته بندی کالاها استفاده می شود.
شماری از شرکت های خارجی و مارک های معروف در تلاش بوده اند تا هر گونه ارتباط با زندان های چین را در این خصوص تکذیب کنند.
از جمله سخنگوی شرکت سویدی 'اچ و ام' در مصاحبه ای گفت ما هرگز اجازه نمی دهیم تا تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا از زندانیان در چین برای این موضوع سوء استفاده کنند.
وی گفت اظهارات هامفری و گزارش های ذی ربط در حال بررسی است و اگر عرضه کنندگان کالا در چین خودسرانه دست به چنین اقدامی زده باشند فورا ارتباط تجاری با آنها قطع خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: