کد خبر: ۱۲۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 22 February 2018
مقامات فیلیپینی در پی تنش‌های دیپلماتیک به وجود آمده بر سر مسئله آزار کارگران فیلیپینی در کویت و به منظور تأمین امنیت کارگران فیلیپینی به کویت سفر خواهند کرد. این مقامات قرار است به کشورهای عربستان و قطر نیز دراین زمینه سفر داشته باشند.
 بانكداري ايراني -  مقامات فیلیپینی در پی تنش‌های دیپلماتیک به وجود آمده بر سر مسئله آزار کارگران فیلیپینی در کویت و به منظور تأمین امنیت کارگران فیلیپینی به کویت سفر خواهند کرد. این مقامات قرار است به کشورهای عربستان و قطر نیز دراین زمینه سفر داشته باشند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه های فیلیپینی «سیلوستره بلو» وزیر کار فیلیپین به خبرنگاران اعلام کرد که هیئتی متشکل از معاونانش به عنوان نماینده دولت فیلیپین برای به دست آوردن اصلاحات مورد نظر در بهبود وضعیت کارگران فیلیپینی علاوه برکویت به عربستان سعودی سفر می کنند تا با مقام های ذیربط دراین زمینه گفت وگوهای جدی داشته باشند.

به گزارش فیل استار، در صدر فهرست خواسته‌های هیئت فیلیپینی این است که کارگرانشان بتوانند گوشی‌های تلفن همراه و پاسپورت خود را به همراه داشته باشند، حقی که در حال حاضر بسیاری از کارگران فیلیپینی شاغل در کشورهای حاشیه خلیج فارس، از آن برخوردار نیستند.
این سفر پس از آن انجام می شود که پیدا شدن جسد یک کارگر خانگی فیلیپینی در یخچالی در کویت باعث خشم مقام‌های فیلیپین شد و «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین، فرمان منع ورود کارگران کشورش به کویت را صادر کرد و برای تخلیه 10 هزار نفر از آنها اقداماتی انجام داد.
این فرمان «دوترته» و اظهارات وی مبنی بر آزار کارگران کشورش در کویت و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، باعث بروز تنش‌های دیپلماتیک میان 2 کشور کویت و فیلیپین شد.
«دوترته» عنوان کرده بود که کارفرمایان عرب به کارگران فیلیپینی تجاوز کرده و آن‌ها را مجبور به 21 ساعت کار در روز می‌کنند و همچنین به آن‌ها غذای ناسالم می‌دهند.
در همین خصوص امیر کویت از «دوترته» دعوت کرد تا برای رفع تنش‌های به وجود آمده در مورد شرایط نامساعد کارگران فیلیپینی در کویت و همچنین انتشار گزارش هایی از آزار،سوء رفتار و کشته شدن آنها به این کشور حوزه خلیج فارس سفر کند.
حدود 250 هزار نفر کارگر فیلیپینی در کویت حضور دارند که بسیاری از این جمعیت را زنانی تشکیل می‌دهند که مستخدم خانه هستند.
همچنین فیلیپین 10 میلیون نفر کارگر خارجی در کشورهای مختلف جهان دارد که حدود 2 میلیون نفر از آنها در خاورمیانه و عمدتا کشورهای عربی کار می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: