کد خبر: ۱۲۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - 20 February 2018
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، بزرگترین تامین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه با نرخ سود علی‌الحساب ۱۸ درصد انجام می‌شود.
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، بزرگترین تامین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه با نرخ سود علی‌الحساب ۱۸ درصد انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ در حالی با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، قرار است بزرگترین تامین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه انجام شود که بر این اساس اوراق مرابحه شرکت ایران خودرو به مبلغ 700 میلیارد تومان و با نرخ 18 درصد منتشر خواهد شد.

عمر این اوراق 4 ساله و با بازپرداخت هر سه ماه یکبار بوده و ضامن اوراق مذکور نیز بانک ملت است. متعهدین پذیره نویس و بازارگردان این اوراق نیز شامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با سهم 350 میلیارد تومان با نماد "صخود 0012"، تامین سرمایه لوتوس پارسیان با سهم 250 میلیارد تومان با نماد "صخود 412" و تامین سرمایه امید با سهم 100 میلیارد تومان و با نماد "صخود 1412" هستند.

در این راستا نیز براساس مصوبه‌ی بورس اوراق بهادار تهران، اوراق صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو، جمعا به مبلغ 7.000 میلیارد ریال، با نرخ سود علی‌الحساب 18 درصد، از سی‌ام بهمن‌ماه) جهت تأمین بخشی از منابع لازم جهت خرید قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز برای تولید خودرو، توسط شرکت واسط مالی آذر سوم به عنوان نهاد واسط، درج شده است.

این در حالی است که شرکت های خودروسازی و شرکت های وابسته به آن ها در طول سال های اخیر برای رفع نیاز خود به منابع مالی از ابزارهای مختلف بازار سرمایه استفاده کرده اند که این مسئله می تواند با کاهش هزینه سرمایه در بلند مدت منجر به افزایش ارزش شرکت شود.

علاوه بر این با ابلاغیه جدید سازمان بورس، شرکت های هلدینگ و سرمایه گذاری امکان بیشتری برای تأمین مالی از طریق بازار بدهی خواهند داشت و با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از دارایی شرکت ها را سرمایه گذاری های بلند مدت آنها در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی تشکیل می دهد ظرفیت بیشتری برای استفاده از دارایی های شرکت ها به عنوان دارایی مبنای انتشار اوراق در دسترس خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: