کد خبر: ۱۲۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 19 February 2018
پس از گذشت یک روز از سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان، نیروهای امدادی با بسیج تمامی امکانات، جست وجوی خود را برای یافتن لاشه هواپیمای «ای.تی.آر» در رشته کوه‎های دنا آغاز کرده اند.
 بانكداري ايراني -  پس از گذشت یک روز از سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان، نیروهای امدادی با بسیج تمامی امکانات، جست وجوی خود را برای یافتن لاشه هواپیمای «ای.تی.آر» در رشته کوه‎های دنا آغاز کرده اند.

هم اکنون بیش از 100 گروه امدادی و مردمی در منطقه جستجوی خود را آغاز کرده اند تا شاید امروز محل پرواز شماره 3704 را با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی که ساعت 8 صبح دیروز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما پس از 55 دقیقه از صفحه رادار محور شد، کشف شود.
اخبار و گزارش های ارسالی خبرنگاران ایرنا از تهران و شهرستانها در باره این حادثه را پیش رو دارید:

** لاشه هواپیمای تهران - یاسوج هنوز پیدا نشده است
به رغم اعلام جعفر گوهرگانی معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر پیدا شدن لاشه هواپیما؛ «محمد سعید شرفی» مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری که در منطقه سقوط هواپیما حضور دارد به خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون لاشه هواپیما پیدا نشده و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

** تذکرات نمایندگان مجلس
ابعاد حادثه سقوط هواپیما، تهیه اساسنامه سازمان هواپیمایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی از جمله موضوعاتی هستند که امروز نمایندگان مجلس در خصوص آنها به مسولان اجرایی کشور تذکر دادند.

** بررسی روند جستجو برای یافتن لاشه هواپیما 
روند عملیات جستجوی لاشه هواپیمای تهران - یاسوج ساعتی پیش در جلسه ای با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی امنیتی وی و سایر مسئولان این استان بررسی شد.

** هوانیروز اصفهان به حال آماده باش در آمد 
معاونت فرهنگی و روابط عمومی پایگاه چهارم رزمی هوانیروز از آماده باش بالگردهای هوانیروز ارتش منطقه اصفهان برای جابجایی کشته ها و یا مصدومان احتمالی هواپیمای ساقط شده تهران- یاسوج خبر داد.

** آخوندی به مجلس می رود
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی، مسئولانی از سازمان هواپیمایی کشوری و آسمان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان امداد و نجات چهارشنبه این هفته برای بررسی کارشناسی سقوط هواپیمای آسمان در این کمیسیون حضور می یابند.

** پیدا شدن لاشه هواپیما تائید نشد
مدیریت مرکز اورژانس و جمعیت هلال احمر استان اصفهان پیدا شدن لاشه هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت آسمان در کوهستان سمیرم را تائید نکردند.

** خانواده های جانباختگان سقوط هواپیما با پزشکی قانونی تماس بگیرند
سازمان پزشکی قانونی کشور از خانواده های جانبخاتگان سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج خواست به منظور شناسایی و تشخیص هویت جانباختگان با پزشکی قانونی تماس بگیرند.

** لاشه هواپیمای «ای تی آر» پیدا شد
جعفر گوهرگانی معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد لحظاتی پیش از منطقه دنگزلو در پادنای سمیرم خبر داد که لاشه هواپیمای 'ای تی آر' پرواز تهران - یاسوج در همین منطقه پیدا شده است.

** نمونه گیری از خانواده‌های مسافران 
با تشکیل کمیته مدیریت بحران اداره کل پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد، از امروز نمونه گیری از خانواده های مسافران سانحه هوایی مسیر تهران - یاسوج با همکاری تیم اعزامی از پرشکی قانونی استان فارس آغاز شد.

** جست و جوی 70 درصد مناطق احتمالی سقوط هواپیما
وزیر راه و شهر سازی گفت: 70 درصد مناطق احتمالی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با بالگرد، پهپاد و نیروهای امدادی جست و جو شده است.

** همدردی «ای تی آر» با بازماندگان حادثه 
شرکت هواپیماسازی ایتالیایی - فرانسوی «ای تی آر» روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای با بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان ابراز همدردی کرد.

**ورود وزیر راه به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج
«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان وارد روستای بیده، محل سقوط این هواپیما در شهرستان سمیرم اصفهان شد.
وی همچنین بر ضرورت تجهیزات بیشتر و افزایش بالگردها برای جست و جوی لاشه هواپیما یاسوج تاکید کرد.

**تلاش 6 تیم متخصص کوهستان برای یافتن بقایای هواپیما
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: 6 تیم پنج نفره کوهستان این جمعیت از ساعت 6 صبح امروز با صعود به ارتفاعات دنا، تلاش خود را برای یافتن بقایای هواپیمای ساقط شده آغاز کرده اند.

** اعزام 2 گروه تشخیص هویت به یاسوج
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 گروه تشخیص هویت برای شناسایی جانبختگان احتمالی سانحه هواپیمای مسافربری تهران یاسوج به محل حادثه در منطقه پادنای سمیرم در اصفهان اعزام شد.

** عزیمت تیم های امداد و نجات فارس به محل حادثه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: 2 تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر فارس به محل سقوط هواپیمای پرواز شماره 3704 تهران - یاسوج هواپیمایی آسمان اعزام شده اند.

** تلاش تیم‌های متخصص کوهستان برای یافتن هواپیما
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: 6 تیم پنج نفره کوهستان این جمعیت از ساعت 6 صبح امروز (دوشنبه) با صعود به ارتفاعات دنا، تلاش خود را برای یافتن بقایای هواپیمای ساقط شده آغاز کرده اند.

** شناسایی محدوده جدید جست و جو توسط پهپاد
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پهپادها، محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نقل در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد.

** اثری از هواپیما در پنج نقطه پیش بینی شده نیست
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی جست و جو در پنج نقطه ای که اطلاعات آن از قبل داده شده بود هیچ اثری از سقوط هواپیمای تهران - یاسوج نیست.

** مردم از عزیمت به محل سقوط هواپیمای یاسوج خودداری کنند
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از احساسات انسان دوستانه مردم از شهروندان خواست از عزیمت به محل احتمالی سقوط هواپیمای پرواز تهران به یاسوج خودداری کنند.

** جستجوی لاشه هواپیمای آسمان با پهپاد های نظامی
تهران - ایرنا - معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی با بخش‌های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهپادهای نظامی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

**حضور 100 نیروی امدادی اورژانس اصفهان در محل حادثه
هشت واحد امدادی از اصفهان با 100 پزشک، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی هم اکنون در محل احتمالی سقوط هواپیما در سمیرم حاضر هستند.

** نزدیک شدن نیروهای امدادی به 150 متری نقطه سقوط هواپیما
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده بعضی از اکیپ‌های امدادی به فاصله 150 متری نقطه مورد نظر که مختصات آن از سوی هواپیمایی کشوری داده شد، نزدیک شدند.

** ساکنان بومی زاگرس در پی یافتن هواپیمای سقوط کرده
معاون جمعیت هلال احمر سمیرم از حرکت 26 گروه کوهنورد، تعدادی از اهالی و ساکنان بومی اطراف زاگرس به همراه امدادگران هلال احمر، به محل های احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا در پادنای سمیرم خبر داد.

** هیات هفت نفره فرانسوی در راه ایران
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از سفر یک هیات فرانسوی هفت نفره به منظور بررسی علت سقوط هواپیمای «ای تی آر» شرکت هواپیمایی آسمان به تهران خبر داد.

** ورود آخوندی به یاسوج
«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان وارد یاسوج شد.

** عملیات جست و جو در 16 کیلومترمربع مساحت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جست و جوی نیروهای تخصصی جمعیت هلال احمر استان برای یافتن لاشه هواپیمای تهران یاسوج به مساحت 16 کیلومتر مربع در منطقه پادنا در ارتفاعات چهار هزار و 500 متری در حال انجام است.

** اعزام 2 تیم کوهستان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به سمیرم
مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم ‌تخصصی نجات کوهستان هلال‌احمر استان با 2 فروند بالگرد به محل سقوط هواپیما اعزام شد.

** آغاز پرواز بالگردها بر فراز دنا
پرواز بالگردها از صبح امروز دوشنبه بر فراز رشته کوه دنا در منطقه 'دناکوه' و پادنای سمیرم در جنوب اصفهان برای یافتن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران - یاسوج آغاز شد.

** شرایط بد جوی عامل بی نتیجه ماندن عملیات جستجو 
با وجود تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی با توجه به بدی شرایط جوی در منطقه، تاکنون محل سقوط هواپیمای مسافربری «ای تی آر» شرکت هواپیمایی آسمان که روز گذشته در اطراف سمیرم دچار سانحه شد، مشخص نشده است.

** اعزام 2 بالگرد امداد هوایی کهگیلویه و بویراحمد به پادنا و سی سخت
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 بالگرد امداد هوایی این استان صبح امروز به منطقه احتمالی در پادنا و سی سخت برای یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده اعزام شده است.

** اعزام بالگرد ارتش به منطقه 
سخنگوی اورژانس کشور گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست و جوی هواپیما یا نشانه ای از مسافران آن در منطقه کوهستانی حادثه به پرواز درآمد اما به علت وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جست و جو به منطقه برسد.

** آغاز روز دوم جست‌وجوی لاشه هواپیما
براساس اعلام رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، نیروهای امدادی از اوایل صبح امروز با بسیج تمام امکانات، جست وجوی خود را در روز دوم حادثه با 80 تکنسین برای یافتن ردی از لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج آغاز کرده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: