کد خبر: ۱۲۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 19 February 2018
معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ در 10 ماه گذشته حدود هزار و 800 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش حدود هزارو 900 میلیارد ریال در این سازمان تشکیل شد.
 بانكداري ايراني - معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ در 10 ماه گذشته حدود هزار و 800 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش حدود هزارو 900 میلیارد ریال در این سازمان تشکیل شد.

به گزارش ایرنا ، علیرضا مقدسی روز دوشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید گمرک های مازندران افزود:‌ در مرزهای خروجی نیز حدود 500 مورد قاچاق انسان همراه با حمل بار از طریق کانتینر با بهره گیری از امکانات و نرم افزار های نوین گمرکی کشف شد.

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی با اشاره به آنکه حدود 90 درصد تجارت داخلی و خارجی در کشور ازطریق ناوگان حمل و نقل دریایی انجام می گیرد، گفت:‌ با توجه به وجود دریا در جنوب و شمال کشور، اداره کل گمرک های مازندران نیز باید با اتخاذ ساز و کارهای ویژه صادرات و واردات کالا تلاش کند.

مقدسی افزود: به استناد گزارش های رسمی در 10 ماهه امسال 123 هزار تن کالا در مازندران ترانزیت شد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیر داشته است.
وی اظهارداشت :‌چنین وضعیتی ضعف و آسیب است و باید نقاط ضعف شناسایی و برای بهبود آن در این حوزه برنامه ریزی شود.

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی در ادامه به رویکرد این سازمان در بعد تجارت خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت که عناصرمهم توسعه درهرکشوری تجارت خارجی است و به تعبیری باید گفت که تجارت خارجی به عنوان حلقه های اقتصادی هرکشور محسوب می شود.
مقدسی افزود:‌ توجه به این مهم در حقیقت برای کشور مزیت های فراوانی به همراه دارد و موفقیت در این بخش با شفاف سازی ، آسان سازی در فرآیند توسعه تجارت کالاهای داخلی و خارجی است .

وی اظهارداشت :‌امروز گمرک با بهره گیری از ظرفیت ها سعی دارد در حوزه ملی و بین المللی فعالیت کند تا بتواند به آن اهداف که همان تسهیل در تجارت خارجی ، استفاده از الگوهای متعدد در تجارت خارجی و مهم تراز همه این موارد تحقق اقتصاد مقاومتی ، اصل 44 قانون اساسی و رفع موانع واردات و صادرات دست یابد.

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی در پایان با اهدای حکم رئیس کل گمرک ایران علی یوسفی منش را به عنوان مدیرکل جدید گمرک های مازندران معرفی و از خدمات چهارساله ابوالقاسم یوسفی نژاد قدردانی کرد.
اداره کل گمرک های مازندران در شهرستان نوشهر قراردارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: