کد خبر: ۱۲۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 19 February 2018
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای نخستین بار در کشور، تا پایان امسال 500 مگاوات انرژی از طریق نیروگاه های خورشیدی و بادی تولید می شود.
بانكداري ايراني - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای نخستین بار در کشور، تا پایان امسال 500 مگاوات انرژی از طریق نیروگاه های خورشیدی و بادی تولید می شود.

همایون حائری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم(تا سه سال آینده) چهار هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی در سراسر کشور احداث می شود که هم اکنون در برخی استان ها برنامه ریزی و اجرایی شده و تا حد زیادی به رفع بحران تولید انرژی در کشور کمک می کند. 
وی افزود:با توجه به محدودیت موجود در تولید نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی، راهکار های مختلفی در نظر گرفته شده تا بتوانیم خدمات مناسبی را در تابستان به هموطنان ارایه دهیم. 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره حضور ورود بخش خصوصی به حوزه برق گفت: بخش خصوصی در بیش از 50 درصد نیروگاه های کشور حضور فعال دارد. 
وی در ادامه اظهارکرد: در بحث گرد و غبار اقدامات خوبی از سوی شرکت های برق صورت گرفته ولی باید شرایط را به جایی رساند که تجهیزات شبکه برق بتوان در این فضا استقامت لازم را داشته باشند بنابراین برنامه بلندمدت وزارت نیرو این است که در کنار تعویض عایق ها، استفاده از پست های جی آی اس و بحث زمینی کردن خطوط برق را به منظور تاثیر حداقلی گرد و غبار و دیگر آلاینده ها بر آنها داشته باشیم. 
حائری ادامه داد: برنامه ریزی شده تا پست های جی آی اس در سراسر کشور ساخته شوند تا با زیرزمینی شدن خطوط برق، شبکه برق کشور در برابر تغییر اقلیم و دیگر خطرات احتمالی با حداقل مشکل روبه رو شود. 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درخصوص مشکل تامین برق خوزستان و احتمال خاموشی در تابستان آینده نیز گفت: وزارت نیرو از شبکه سراسری به تامین برق خوزستان کمک می کند ولی نه هر میزان و در هر زمانی؛ بنابراین لازم است که تمهیدات جدی تری در این زمینه اندیشیده شود. 
وی با بیان اینکه وزارت نیرو تمام توان خود را گذاشته تا خوزستان دچار مشکل نشود، اظهارکرد: برنامه هایی در خوزستان برای اتکای کمتر به واحدهای برق آبی اندیشیده شده و بر همین اساس امیدواریم واحدهای نیروگاهی حرارتی هرچه زودتر وارد مدار شوند. 
حائری ادامه داد: هم اکنون نیروگاه های حرارتی خوزستان با پیگیری صورت گرفته در وضعیت مناسبی هستند و انتظار می رود که نیروگاه های جدید از ابتدای اردیبهشت ماه وارد مدار شوند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: