کد خبر: ۱۲۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 17 February 2018
همایش ملی و نمایشگاه تخصصی فرآورده‌ها و تجهیزات ساختماتی استاندارد، با همکاری اداره‌کل استاندارد تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در دانشگاه الزهرا برگزار شد.
بانكداري ايراني - همایش ملی و نمایشگاه تخصصی فرآورده‌ها و تجهیزات ساختماتی استاندارد، با همکاری اداره‌کل استاندارد تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در دانشگاه الزهرا برگزار شد.
 
به گزارش  میزان، همایش ملی و نمایشگاه تخصصی فرآورده‌ها و تجهیزات ساختماتی استاندارد در پی انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره‌ کل استاندارد و نظام‌ مهندسی استان تهران و با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی در شرایط استاندارد و ارایه راهکارهای آن، برگزار می‌شود.

مسلم بیات مدیرکل استاندارد تهران در بیان فلسفه انعقاد تفاهم‌نامه چند جانبه بین اداره‌ کل استاندارد تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و انجمن‌های صنفی تخصصی، گفت: هدف از این تفاهم‌نامه حفظ اصالت و کنترل کیفیت مصالح ساختمانی از تولید تا محل مصرف است.

وی با اشاره بر اینکه 368 واحد تولیدی از این اداره‌ کل پروانه کاربرد علامت استاندارد دارند، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، با تشکیل حدود 30 کمیته علایم در اداره‌ کل، فعالیت و تولیدات این واحدها بصورت دقیق بررسی می‌شود و در نتیجه این نظارت، 86 پروانه کاربرد علامت استاندارد فراورده‌های ساختمانی ابطال و تعلیق شده‌است.

وی از انجام هزار و 650 مورد بازرسی که بیش از 20 مورد آن به صورت گشت مشترک با ماموران تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام‌ شده‌ است، خبر داد و خاطر نشان کرد: در بازرسی‌های مذکور، حدود هزار و 800 نمونه از فرآورده‌های ساختمانی گرفته شده‌ است و به 24 آزمایشگاه ذیصلاح برای آزمون ارسال شد.

این مقام مسئول در خصوص بازرسی از مراکز عرضه در کنار بازرسی از واحدهای تولیدی، تاکید کرد: بیش از 700 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و 112 مورد بازرسی از پروژه‌های در حال ساخت در سطح استان انجام شد که توقف عملیاتی بیش حدود 100 پروژه نتیجه آن بود.

شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، در این همایش با تاکید بر کنترل کیفیت مصالح ساختمانی بویژه در شهرستان‌ها، گفت: بعد از زلزله اخیر سرپل ذهاب، من بعنوان نماینده و مامور وزیر راه و شهرسازی، برای کنترل پروژه‌های مسکن مهر در کرمانشاه، شاهد وضعیت نامطلوب این ساختمان‌ها بودم و بنظر می‌رسد در ساخت این پروژه‌ها باید تجدیدنظر اساسی کرد.

قربانخانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سخنران دیگر این همایش، از عملکرد خوب این سازمان دفاع کرد و گفت: طی 20 سال عمر این سازمان، ما با تعاملات خوبی که با اداره‌کل استاندارد استان تهران، شهرداری و انجمن‌های صنفی صنعت ساختمان، برقرار کردیم، گام مهمی در استاندارد و ایمن‌سازی بناها برداشته‌ایم که انعقاد تفاهم‌نامه اخیر ما بین نهادهای مذکور، نمونه این تعاملات و تلاش‌هاست.

در بخش دیگر این همایش، موسوی، مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه 30 درصد درآمد سرانه ملی در بخش مسکن و تولید ساختمان هزینه می‌شود، این مقوله را بسیار مهم دانست و گفت: عدم استانداردسازی مصالح ساختمانی و بکارگیری مصالح نامرغوب، سالانه 10درصد درآمد مردم را به خود اختصاص می‌دهد.

وی همچنین درخصوص نوسازی بافت فرسوده توضیح داد: بیش از 3هزار هکتار از شهر تهران، بافت فرسوده‌ محسوب می‌شود که برای نوسازی آن باید برنامه‌ریزی کارآمدی شود.

در این همایش پنل‌های تخصصی در قالب دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان ارایه می‌شود.
برچسب ها: ساختمات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: