کد خبر: ۱۲۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 17 February 2018
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه هر ۳ هفته یک بار برای تخصیص آب جلساتی برگزار می‌شود، گفت: تخصیص آب بر اساس وضعیت بارش‌ها و حجم مخازن است، بنابراین با توجه به کاهش بارندگی مردم همواره صرفه‌جویی را جدی بگیرند.
بانكداري ايراني -مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه هر ۳ هفته یک بار برای تخصیص آب جلساتی برگزار می‌شود، گفت: تخصیص آب بر اساس وضعیت بارش‌ها و حجم مخازن است، بنابراین با توجه به کاهش بارندگی مردم همواره صرفه‌جویی را جدی بگیرند.

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت تخصیص آب برای شهر تهران، گفت: جلسات تخصیص آب برای شهر تهران در تابستان سال آینده، هر سه هفته یک بار بر اساس وضعیت بارندگی و میزان ذخایر سدها برگزار می‌شود، بنابراین از هم‌اکنون باید پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین آب شرب شهر تهران در تابستان انجام شود.

بختیاری با اشاره به اینکه برای میزان رهاسازی آب از مخازن سدها و تحویل آن به شرکت آب و فاضلاب برنامه‌ریزی لازم از هم‌اکنون در حال انجام است، اظهار داشت: میزان بارش‌ها در استان تهران تا همین امروز (شنبه 28 بهمن‌ماه) 77.5 میلی‌لیتر است که نسبت به سال گذشته که 178.9 میلی‌لیتر بوده است 57 درصد کاهش دارد.

*کاهش 26 درصدی حجم مخازن سدها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: وضعیت مخازن سدهای پنج‌گانه تهران در حال حاضر 558 میلیون مترمکعب است که نسبت به پارسال 26 درصد کاهش دارد، بنابراین باید از هم‌اکنون پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین آب شرب تهران انجام شود.

وی خاطرنشان کرد:‌امیدوار هستیم که با بارش‌ در روزها و ماه‌های آینده وضعیت بهتر شود، اما به هر حال مردم باید مدیریت مصرف و مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهند و تصور نکنند که بارش‌های این چند روز وضعیت را تغییر داده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: