کد خبر: ۱۲۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 15 February 2018
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: باتوجه به بزرگ بودن مناطق کویری کشورمان این ظرفیت در کشور وجود دارد که به جای تولید اسکناس پول دیجیتالی تولید کنیم.
مهر : عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: باتوجه به بزرگ بودن مناطق کویری کشورمان این ظرفیت در کشور وجود دارد که به جای تولید اسکناس پول دیجیتالی تولید کنیم.

خسرو سلجوقی درخصوص امکان ایجاد پول دیجیتالی در کشور که به تازگی توسط برخی بانک‌ها مطرح شده گفت: یکی از بحث‌های مرتبط با بلاک‌چین مبحث انرژی است و ما از آنجا که در دشت کویر مرکزی ایران این قابلیت را داریم که با قیمت یک‌دهم جهانی بتوانیم انرژی تولید کنیم پس این ظرفیت وجود دارد که به جای تولید اسکناس پول دیجیتالی تولید کنیم.

 وی افزود: الان ارزش‌گذاری پول دیجیتالی بر مبنای میزان برقی است که مصرف می‌شود و چون ما این توانایی را داریم که انرژی خورشیدی را به برق تبدیل کنیم و ناحیه کویری کشورمان نیز بزرگ است امکان ورود به این مبحث را داریم. 

سلجوقی درخصوص اینکه در مبحث پول دیجیتال کشور باید ورود پیدا کرده یا در برابر آن مقاومت کند نیز اظهار کرد: من فکر می‌کنم پول دیجیتالی مخصوصا با شرایطی که نیاز به مقابله با تحریم‌های جهانی وجود دارد درواقع یک فرصت است و حتی شاید در این مبحث کمی هم با تاخیر ورود پیدا کرده‌ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: