کد خبر: ۱۲۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 12 February 2018
دولت کره جنوبی می‌گويد در مورد دخالت احتمالی کره شمالی در حمله هکری کوين چک که زيانی 533 ميليون دلاری به همراه آورده، تحقيق خواهد کرد.
بانكداري ايراني -دولت کره جنوبی می‌گويد در مورد دخالت احتمالی کره شمالی در حمله هکری کوين چک که زيانی 533 ميليون دلاری به همراه آورده، تحقيق خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، کره شمالی در حال بررسی این ادعاست که کره شمالی از طریق حمله هکری مذکور موفق به سرقت پول های دیجیتال به ارزش بیش از 533 میلیون دلار شده است.

حمله یاد شده در ماه ژانویه رخ داده و هکرها توکن های موسوم به NEM را که معادل 533 میلیون دلار ارزش داشته اند، سرقت کرده اند. دولت کره جنوبی برای بررسی حقوقی موضوع جلساتی را با تعدادی از وکلا برگزار کرده و بررسی های این گروه و همین طور تحقیقات فنی کره جنوبی را از دخالت کره شمالی در این زمینه مطمئن کرده است.

کره جنوبی در سال های قبل نیز اتهامات مشابهی را به کره شمالی وارد کرده بود، اما کره شمالی همیشه اتهامات یادشده را رد کرده بود. البته این بار هنوز هیچ شواهد فنی به دست نیامده که بتواند دخالت کره شمالی را ثابت کند. اما کره جنوبی با شبیه سازی رویدادهای قبلی ادعاهای خود را مطرح کرده است. کره جنوبی می گوید برای کسب اطلاعات بیشتر با دیگر کشورها و نهادهای بین المللی هم همکاری می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: