کد خبر: ۱۲۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 12 February 2018
بانكداري ايراني - فضای غالب بر صورت های مالی شرکت بیمه تعاون در سال 96 قرمز پوشی است و اکثر عدد و ارقام ، نسبت به سال 95 عقب نشینی معناداری داشته اند .
بانكداري ايراني - فضای غالب بر صورت های مالی شرکت بیمه تعاون  در سال 96  قرمز پوشی است و اکثر عدد و ارقام ، نسبت به سال 95 عقب نشینی معناداری داشته اند . 

 به گزارش بانكداري ايراني ،  این شرکت که در ماه های اخیر ، پروژه افزایش سرمایه 210 میلیارد ریالی را پشت سر گذاشته و سرمایه خود را به رقم 490 میلیارد ریال رسانده  در شش ماهه نخست سال جاری اعلام کرده است که با ثبت سود 72 ریالی بالغ بر  414 درصد در سودآوری نسبت به سال قبل رشد داشته که البته آن میزان رشد با سرمایه 280 میلیارد ریالی بوده و با سرمایه جدید قطعا این رقم نصف خواهد شد اما در مقابل بر اساس گزارش بیمه مرکزی ، بیمه تعاون طی 4 ماهه نخست سال در تولید حق بیمه با رقم 346 میلیارد ریال، 51.14 درصد نسبت به سال قبل افت داشته و در پرداخت خسارت نیز با پرداخت 188 میلیارد ریال خسارت، نسبت به دوره مشابه  84.40 درصد رشد داشته است. 

بر اساس اطلاعات مندرج در ترازنامه شرکت که در 14 آذر ماه سال جاری منتشر شده است ، بیمه تعاون با داشتن سهم بازار 0.45 درصدی از صنعت بیمه، در شش ماهه نخست سال جاری   مبلغ 76 میلیارد ریال بدهی به بیمه گذاران و 287 میلیارد ریال بدهی به بیمه گران دارد که در مجموع حدود 364 میلیارد ریال بدهی به دیگران دارد حال انکه این شرکت در شش ماهه 542 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است که 400 میلیارد از این میزان را بر اساس صورت سود وزیان پرداخت کرده است حال آنکه حدود 180  میلیارد ریال هزینه های شرکت در این دوره بوده که در چند سرفصل پرداخت کرده است . در مقابل مطالبات شرکت 821 میلیارد ریال بوده که نسبت به  پایان سال قبل 10 درصد  کاهش داشته است .

سرمایه بیمه تعاون بر اساس آخرین صورتهای مالی شرکت ،  28 میلیارد تومان است که  با توجه به افزایش سرمایه حدود 49 میلیارد تومان می شود که نسبت به قوانین موجود هیچ سنخیتی با وضعیت سرمایه در صنعت بیمه ندارد. بر اساس این گزارش، در سال 1391 هیات وزیران مصوب کردند که حداقل سرمایه برای تاسیس موسسه بیمه 100 میلیارد تومان باید باشد. 

همچنین برای صدور پروانه فعالیت بیمه‌ای در هر یک از گروه رشته های بیمه ای، مبلغی به سرمایه پایه اضافه ‌شود. این مبلغ برای بیمه اموال 60 میلیارد تومان، بیمه های اشخاص (زندگی، مستمری، حوادث شخصی، درمان) 50  میلیارد تومان، بیمه مسئولیت 40 میلیارد تومان، بیمه وسایل نقلیه موتوری زمینی، شخص ثالث، بدنه، حوادث، راننده 30میلیارد تومان، بیمه های زندگی و مستمری 20 میلیارد تومان و برای بیمه های مختلط (کلیه رشته ها) 150 میلیارد تومان تعیین شده بود. هرچند طی چند دوره به شرکت ها فرصت دادند تا این رقم را به 150 میلیارد تومان برسانند اما برخی از شرکت ها مانند بیمه تعاون از حد استاندارد بسیار عقب هستند . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: