کد خبر: ۱۲۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 07 February 2018
نوسان نرخ ارز در این روزها سبب شده فعالان بازار سهام شاهد روندی منطقی در داد و ستدهای بازار سرمایه نباشند. این موضوع در مقاطعی باعث ایجاد هیجان در معامله‌گران و گاهی موجب کم تحرکی آن‌ها می شود.
بانكداري ايراني - نوسان نرخ ارز در این روزها سبب شده فعالان بازار سهام شاهد روندی منطقی در داد و ستدهای بازار سرمایه نباشند. این موضوع در مقاطعی باعث ایجاد هیجان در معامله‌گران و گاهی موجب کم تحرکی آن‌ها می شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته قیمت سهم‌ها در بورس تهران هم زمان با کاهش قیمت سهام در بورس‌های دنیا با افت مواجه شد، عده‌ای معتقد بودند نگرانی‌ها از کاهش قیمت نفت سبب فشار عرضه و پایین آمدن قیمت‌ها بوده است.

اما فعالان بازار سرمایه همچنان نگران از بازار پرنوسان ارز در این روزها با تردید بیشتری داد و ستد می‌کنند. نرخ ارز میتواند مقدار سود شرکت‌هایی که مواد اولیه شان با ارزهای خارجی خریداری می شود را دستخوش تغییر کند. این موضوعات با ریسک های سیستماتیک که در این سال ها همواره بازار سرمایه ایران را تحت تاثیر قرار داده در هم آمیخته و معامله گران بازار سهام را در داد و ستد های خود مردد کرده است. این مسئله سبب شده در این روزها بازار سهام روند مشخصی را در پیش نگیرد و بازیگران این بازار تا حدودی در تصمیمات خود بلاتکلیف باشند.

امروز  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۸۹ واحد رشد کرد و به رقم ۹۸ هزار و ۳۱۷ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۳۰ واحد رشد به عدد ۱۷ هزار و ۶۰۹ قناعت کرد. شاخص آزاد شناور با رشد ۴۹۷ واحد رقم ۱۰۵ هزار و ۴۸۰ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۳۷۱ و ۳۳۳ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین و گسترش نفت و گاز پارسیان هریک به ترتیب ۱۷۶، ۴۲ و ۳۲ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل پتروشیمی مبین، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید و گروه مپنا به ترتیب ۲۳، ۱۷ و ۱۰ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند دماسنج بازار سرمایه را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه خودرو تعداد زیادی از سهم‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند، البته عمده آنها کمتر از نیم درصد افزایش قیمت داشتند. در این گروه ۱۶۷ میلیون سهم به ارزش ۲۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی سهم‌ها نوسان قیمتی عمدتا کمتر از یک درصد داشتند و در گروه فلزات اساسی نیز شرایط به همین منوال بود.

در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و در گروه نفت، کک و سوخت هسته‌ای علی‌رغم افزایش قیمت تعدادی از سهم‌ها این روند افزایشی چندان زیاد نبود و بسیاری از آنها به حدود کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۵۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز امروز ۱۷ واحد رشد کرد و رقم ۱۱۰۳ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۹ هزار نوبت دادوستد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: