کد خبر: ۱۲۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 03 February 2018
با نصب موفقیت‌آمیز پایه سکوهای A 20 و A 21 میدان ابوذر و آغاز عملیات حفاری، در مجموع تولید این میدان نفتی دریایی 12 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
 بانكداري ايرانيـ  مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با نصب موفقیت‌آمیز پایه سکوهای A 20 و A 21 میدان ابوذر و آغاز عملیات حفاری، در مجموع تولید این میدان نفتی دریایی 12 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت ملی نفت ایران،‌ حمید بورد روز شنبه گفت: عملیات نصب این دو سکو در 10 بهمن‌ ماه انجام شد.
وی افزود: مدت زمان بارگیری، حمل و نصب این 2 سکو 90 روز به طول انجامیده که این زمان با احتساب شرایط بد آب و هوایی که در برخی اوقات باعث توقف کار می‌شد، محاسبه شده است.
به گفته بورد، نفت سکوی A 20 به سکوی AC در مجتمع نفتی ابوذر منتقل می شود و فاصله این سکو تا سکوی AC حدود 6کیلومتر است. همچنین نفت سکوی A 21 به سکوی AA منتقل شده و تا سکوی AC 2.6 کیلومتر فاصله دارد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: عملیات نصب این جکت‌ها با مدیریت و راهبری شرکت‌های داخلی انجام شده که این امر نشان‌دهنده بلوغ و توانایی این شرکت‌ها در صنعت نفت دریایی است.
به گزارش ایرنا، میدان نفتی ابوذر از میدان‌های نفتی ایران در خلیج فارس است که در استان بوشهر و در 75 کیلومتری غرب جزیره خارگ قرار دارد.
این میدان نفتی شامل سه سکوی اصلی، هر یک به ظرفیت تولید روزانه 80 هزار بشکه نفت است که در مجموع روزانه 195 تا 220 هزار بشکه نفت از این میدان تولید می ‌شود.
در میدان ابوذر که بیشترین تولید نفت کشور در خلیج فارس از این میدان انجام می شود، تاکنون 107 حلقه چاه نفت حفاری شده که از این تعداد، 67 حلقه چاه درحال بهره برداری است.
بر اساس برآوردها، حدود چهار میلیارد بشکه «نفت خام درجا» در مخزن این میدان وجود دارد که 20 درصد آن قابل برداشت است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: