کد خبر: ۱۲۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 03 February 2018
بانکداری ایرانی ـ در صنعت، بیمه ایران همواره شرکت های بیمه گری با برخی از مشکلات برآمده از رشته های بیمه گری دست به گریبان هستند که بیمه درمان از جمله آن است .
 بانكداري ايرانيـ در صنعت، بیمه ایران همواره شرکت های بیمه گری با برخی از مشکلات برآمده از رشته های بیمه گری دست به گریبان هستند که بیمه درمان از جمله آن است . 

به گزارش  بانكداري ايراني، مشکلات بیمه درمان، علی الخصوص، در حوزه خسارت های پرداختی به جایی رسیده است که در آخرین جلسه سندیکای بیمه گران ایران، موضوع ضریب بالای خسارت بالای بیمه درمان برای شرکت های بیمه گری مطرح شده  و عاجلا از بیمه مرکزی خواستند تا در این زمینه ورود کند. سندیکا ظاهرا چندین بار به بیمه مرکزی اطلاع داده که در این خصوص باید اظهار نظر کند اما بیمه مرکزی همانند دیگر موارد مطروحه سندیکا و شرکت های بیمه گری هیچ اقدام خاصی انجام نداده است. 

وضعیت بیمه درمان در سال 96 
در آخرین آماری که بیمه مرکز منتشر کرده و به تاریخ  تیرماه سال جاری برمی گردد؛ اعلام شده است که حق بیمه تولیدی  بیمه درمان در 4 ماهه  نخست سال جاری مبلغ 17 هزار و 405 میلیارد ریال معادل 19.6 درصد از سهم کل صنعت بیمه بوده است . اما خسارت پرداختی برای بیمه درمان بالغ بر 38.50 درصد معادل 21 هزار  و 151 میلیارد ریال  بوده که نسبت به بیمه شخص ثالث نیز حدود 2 هزار میلیارد ریال  بیشتر بوده است . 

نکته مهم تر در خصوص بیمه درمان اینکه این رشته از بیمه گری 94.59 درصد از تعداد خسارت پرداختی را به خود اختصاص داده است . در 4 ماهه منتهی به 31 تیرماه 96 بالغ بر11 میلیون و 822 هزار فقره خسارت به بیمه گذاران درمانی پرداخت شد که نسبت به سال گذشته نیز رشدی حدود 35 درصدی را تجربه کرده است . شایان ذکر است که در دوره مورد بررسی تعداد خسارت پرداختی به بیمه گذاران شخص ثالث که بالاترین سهم حق بیمه تولیدی (سهم 40درصدی) را دارد حدود 292 هزار مورد معادل 2.34 درصد از کل تعداد خسارت پرداختی بوده است . 

وضعیت بیمه درمان در سال 95
در سال 95 نیز 23 درصد حق بیمه تولیدی به بیمه درمان اختصاص داشته اما خسارت پرداختی معادل 30.62 درصد بوده که در آمار مربوط به تعداد بالا تر از 93 درصد یعنی 30 میلیون و 252 هزار فقره  از سهمیه کل صنعت بیمه را به خود اختصاص داده بود . در سال 95 کل تعداد خسارت پرداختی به بیمه شخص ثالث یک میلیون فقره بوده است . 

درصد میزان حق بیمه تولیدی سال 95 (ریالی)

 
درصد خسارت پرداختی بابت بیمه درمان در سال 95(تعدادی)

  
شکایت بیمه گذاران از بیمه درمان 
بیمه گذاران نیز در خصوص بیمه درمان اعتراض داشته وخدمات ارائه شده  در این رشته از بیمه  گری را فاجعه می دانند .  برخی از شکایت بیمه گذاران عبارتند از :   
1-پیگیری و مراجعه مکرر تا دریافت خسارت 
2-به تفاوت بعضا فاحش بین مبلغ صورتحساب هزینه و مبلغ پرداختی توسط بیمه گر
3-تاخیر در پرداخت خسارت توسط بیمه گر
4-مشکلات دریافت چک خسارت ها از بیمه گر و تقسیم آن بین بیمه شدگان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: