کد خبر: ۱۲۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - 28 January 2018
بانكداري ايراني- بانک ملت عملکرد شهریور 96 خود را در آخرین روز هفته گذشته منتشر و اعلام کرده است که تنها در شهریور ماه مبلغ 360 هزارمیلیارد تومان گردش نقدینگی داشته که یکی از بالاترین رقم ها در صنعت بانکداری ایران است.
بانكداري ايراني-  بانک ملت عملکرد شهریور 96  خود را در آخرین روز هفته گذشته منتشر و اعلام کرده است که تنها در شهریور ماه مبلغ  360 هزارمیلیارد تومان گردش نقدینگی  داشته که یکی از بالاترین رقم ها در صنعت بانکداری ایران است. 

به گزارش بانكداري ايراني، بانک ملت ، از جمله بانک هایی بود که  در بحران اخیر صنعت بانکداری دارای کمترین مشکل بوده و با ارائه اطلاعات و شفاف سازی به موقع با حواشی کمتری نسبت به بانکهای دیگر روبرو شده است. این بانک که برای سال 96 پیش بینی کرده است که حدود 133 ریال سود خواهد ساخت طی شش ماهه نخشت سال  حدود 37 ریال پوششی 27 درصدی داشته است . 

تسهیلات اعطایی طی شش ماهه نخست سال 96 
بر اساس این گزارش ، بانک ملت در شش ماهه منتهی به 31 شهریور سال جاری بالغ بر 128 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به دوره مشابه با رقم 113 هزار میلیارد تومانی با رشدی حدود 12 درصد مواجه شده است . 
بالاترین مبلغ تسهیلات ارائه شده به بخش ارزی با رقم 51.5 هزار میلیارد تومان بوده  و در ردیف بعدی تسهیلات به حوزه مشارکت مدنی با رقم 35.8هزار میلیارد تومانی قرار داشته و نهایتا تسهیلات5.2  هزار میلیارد ریالی تسهیلات قرض الحسنه سومین سرفصل مهم برای ارائه تسهیلات بانک ملت بوده است. 

درآمد بانک ملت از محل تسهیلات

درآمد بانک ملت در شش ماهه مورد بررسی از محل تسهیلات اعطایی 7هزار و 200 میلیارد تومان است که یک هزار و 100 میلیارد آن متعلق به شهریور ماه سال جاری است . بالاترین درآمد از محل تسهیلات به وام مشارکت مدنی با رقم تقریبی 3هزار میلیارد تومان است . 

سپرده های جمع آوری شده طی شش ماه 
بانک ملت در شش ماهه نخست سال جاری مبلغ 132 هزار میلیارد تومان سپرده جمع آوری کرده که نسبت به دوره مشابه در سال 95 با رقم 129 هزار میلیارد تومان حدود 3 درصد رشد داشته است. در شهریور ماه مابلغ 360 هزار میلیارد تومان  ورودی به بانک بود که در پایان ماه از این مقدار حدود 358 هزار میلیارد ریال خروجی داشته که روالی عادی در صنعت بانکداری است .

سپرده بلندمت بانک ملت مورد توجه مشتریان 
نکته جالت توجه در این بخش توجه سپرداه گذاران بلند مدت به سپرده گذاری در بانک ملت است . در حالی که در شهریورماه 150 هزار میلیارد تومان وردی در بخش سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته خروجی این دوره 160 هزار میلیارد تومان بوده است حال انکه ورودی سپرده بلند مدت 13.3 هزار میلیارد تومان بوده که خروجی در حد صفر ( حدود سه میلیارد تومان داشته است ) 

سود پرداختی دوره به سپرده گذاران 
از این مبلغ سپرده دریافتی حدود 8هزار میلیارد تومان سود به سپرده گذاران پرداخت شده که در ردیف هزینه بانک قرار می گیرد. بالاترین سود پرداختی با رقم 3هزار و 500 میلیارد تومان به سپرده کوتاه مدت و در ردیف بعدی سپرده بلند مدت یکساله  با رقم 3 هزار میلیارد تومانی قراردارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: