کد خبر: ۱۲۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
معاون نخست وزیر روسیه گفت که در شرایط فعلی برای برداشتن تمام تحریم های کشاورزی ترکیه آمادگی نداریم.

بانكداري ايرانيمعاون نخست وزیر روسیه گفت که در شرایط فعلی برای برداشتن تمام تحریم های کشاورزی ترکیه آمادگی نداریم.

به گزارش مهر به نقل از تاس نیوز، «آرکادی دوور کویش» معاون نخست وزیر روسیه در مجمع اقتصاد جهانی داووس گفت: روسیه در حال حاضر برای برداشتن همه تحریم های کشاورزی از ترکیه آمادگی ندارد.

وی در ادامه گفت: تا زمانیکه به دنبال حفاظت از منافع کشاورزان روسی در بحبوحه تحریم های ضد روسی هستیم، برای برداشتن محدودیت های کشاورزی از ترکیه به طور کامل آمادگی نداریم.

«دوور کویش» گفت: جلسه ای را با معاون نخست وزیر ترکیه در حاشیه مجمع اقتصاد جهانی در مورد پیشرفت پروژه نیروگاه هسته ای در ترکیه و تامین گوجه فرنگی داشتم.

وی تصریح کرد که مرجع دامپزشکی روسیه به زودی فهرستی از شرکت های ترکیه ای که مجاز به صادرات محصولات خود به بازار روسیه هستند، اعلام می کند.

 روسیه واردات فلفل دلمه ای، انار، بادمجان، کاهو، کاهوی کوهی و کدو حلوایی از ترکیه را به دلیل ملاحظات بهداشت گیاهی از بهار سال ۲۰۱۶ میلادی ممنوع اعلام کرده است.

پیش از این روسیه بر روی واردات پرتقال، نارنگی، انگور، سیب، گلابی، زرد آلو، شلیل، آلو، توت فرنگی وحشی، توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیار، گل کلم، بروکلی، پیاز زرد، بوقلمون یخ زده و مرغ از ترکیه از ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی محدودیت اعمال کرده بود.

 سوم فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه توافق کردند که تقریبا تمام اقدامات محدود کننده در مورد واردات محصولات ترکیه ای به روسیه به غیر از گوجه فرنگی را بردارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: