کد خبر: ۱۲۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
پس از موفقیت دولت روحانی در رساندن ریل به همدان و کرمانشاه سومین مرکز استان کشور نیز در قالب طرح اولویت‌دار ریلی به شبکه راه‌آهن متصل شد.
بانكداري ايرانيپس از موفقیت دولت روحانی در رساندن ریل به همدان و کرمانشاه سومین مرکز استان کشور نیز در قالب طرح اولویت‌دار ریلی به شبکه راه‌آهن متصل شد.

به گزارش ایسنا، شرکت ساخت اعلام کرده با اتمام ریل‌گذاری حدفاصل نقده تا ارومیه اتصال ریلی شهر ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی نهایی شده است.

این طرح ریلی که در قالب مسیر مراغه – ارومیه برنامه‌ریزی شده بود سال گذشته در فاصله مهاباد تا نقده به بهره‌برداری رسید تا با اتصال ارومیه به این مسیر رسما این خط ریلی مهم به پایان عملیات ریل‌گذاری برسد.

شرکت ساخت اعلام کرده ایستگاه تشکیلاتی ارومیه به عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه این مسیر که با مساحتی حدود ۱۶ هزار متر ساخته می‌شود در دست پیگیری است و ساختمان اصلی آن که بیش از ۵۰۰۰ متر مساحت دارد به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسیده است و کل این ایستگاه در حال حاضر ۷۶ درصد پیشرفت دارد.

این خط آهن که به طول ۱۸۴ کیلومتر ساخته شده، آذربایجان غربی را به آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران متصل می‌کند و امکان اتصال تعداد قابل توجهی از شهرهای این استان به شبکه ریلی را فراهم می‌آورد.

به گزارش ایسنا، پیش از این دولت‌های یازدهم و دوازدهم توانسته بود در قالب طرح‌های اولویت‌دار خود که ابتدا ریل را به همدان و سپس به کرمانشاه برسد تا با افتتاح راه‌آهن ارومیه کار روی دو پروژه اولویت‌دار دیگر نیز ادامه داشته باشد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف ماه‌های آینده راه‌آهن به شهر رشت نیز می‌رسد و در سال آینده نیز خط دوم راه‌آهن تبریز که مسیر ریلی این بخش را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد به مرحله افتتاح نهایی خواهد رسید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: