کد خبر: ۱۲۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
در این روزها شاخص بازار سهام علیرغم رشد تا کانال ۹۹ هزار واحدی با احتیاط بیشتری حرکت می‌کند، به طوری که نماگر اصلی بازار امروز برخلاف روزهای پایانی هفته گذشته روند کاهشی را از سر گرفت؛ قیمت سهم‌های شرکت‌های فلزی و نفتی نیز با کاهش همراه شد.

بانكداري ايراني-در این روزها شاخص بازار سهام علیرغم رشد تا کانال ۹۹ هزار واحدی با احتیاط بیشتری حرکت می‌کند، به طوری که نماگر اصلی بازار امروز برخلاف روزهای پایانی هفته گذشته روند کاهشی را از سر گرفت؛ قیمت سهم‌های شرکت‌های فلزی و نفتی نیز با کاهش همراه شد.

به گزارش ایسنا، در اولین روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص کل ۱۶۶ واحد افت کرد و به رقم ۹۹ هزار و ۳۵۵ رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۴ واحد رشد رقم ۱۷ هزار و ۵۳۸ واحدی را ثبت کرد. شاخص آزاد شناور نیز با ثبت ۱۹۷ واحد کاهش رقم ۱۰۶ هزار و ۱۴۱ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۷۹ و ۳۱ واحد کاهش داشتند.   

در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد تداوم افزایش قیمت‌ها در بازار سهام بودیم اما آن روند نسبت به روزهای قبل ترش کم رمق‌تر بود. بسیاری معتقدند افزایش رشد قیمت‌های جهانی کالاهای اساسی در معاملات بورس تهران تاثیرگذار بوده است، علاوه بر این عواملی همچون رشد قیمت ارز بر رشد شاخص کل تا کانال ۹۹ هزار واحدی بی‌تاثیر نبوده است.

فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و معدنی و صنعتی چادرملو هر یک به ترتیب با ۱۷۲، ۳۹ و ۳۵ واحد تاثیر کاهنده بیشترین نقش را در افت دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین هر یک به ترتیب با ۶۹، ۲۸ و ۲۲ واحد تاثیر سعی کردند نماگر بازار را به سمت بالا هدایت کنند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات روند تغییرات قیمت سهم‌ها عمدتا افزایشی بود و اکثرا قیمت سهم‌ها کمتر از یک درصد نوسان قیمت داشت. در این گروه ۱۴۶ میلیون و ۸۵۹ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان دست به دست شد.

در گروه فلزات اساسی نیز شاهد معامله ۱۰۹ میلیون و ۶۳۸ هزار سهم به ارزش بیش از ۳۲ میلیارد تومان بودیم. در این گروه نیز نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از دو درصد بود و بسیاری از سهم‌ها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز همگام با روند ریزشی بازار شاهد کاهش قیمت سهام شرکت‌های این گروه بودند. نفتی‌ها امروز شاهد داد و ستد ۱۱ میلیون و ۸۷۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان بودند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۳۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۴ هزار و ۳۹۲ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز با افت ۴.۵ واحد رقم ۱۰۸۵ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۱۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات داد و ستد ۴۲۸ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: