کد خبر: ۱۲۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به گسترش روابط دو کشور و تبدیل منطقه مغری ارمنستان به پلی برای صادرات محصولات ایرانی، از تجار و تولیدکنندگان ایران خواست از فرصت ایجاد شده غافل نشوند.
بانكداري ايرانيسفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به گسترش روابط دو کشور و تبدیل منطقه مغری ارمنستان به پلی برای صادرات محصولات ایرانی، از تجار و تولیدکنندگان ایران خواست از فرصت ایجاد شده غافل نشوند.

به گزارش ایرنا، «سید کاظم سجادی» در دیدار با مدیران شرکت توسعه صنایع بهشهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به حذف تعرفه های ترجیحی کالاهای تولیدی در کشورهای حوزه اورآسیا، شرکت های ایرانی می توانند از این فرصت برای صادرات کالاهای تولیدی خود استفاده کنند.

سفیر ایران بازگشایی منطقه آزاد مغری را فرصت مناسب دیگری برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالاهای ایرانی دانست.
سجادی گفت: تجار ایرانی در صورت بهره برداری مناسب از این فرصت می توانند نه تنها به تامین نیازهای کشورهای حوزه اورآسیا بپردازند بلکه نسبت به صادرات تولیدات خود به اروپا اقدام کنند.
وی با اشاره به رویکرد دستگاه دیپلماسی کشور برای کمک به اقتصاد، تولید داخلی و صادرات غیرنفتی اظهار داشت: سفارت ایران در ارمنستان، در این راستا تلاش خود را دوچندان کرده و تلاش می کند نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کند. 

در ادامه این دیدار «غلامرضا دلشادی» مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با تشریح ظرفیت های هولدینگ مدیریت صنعت شوینده ایران از سرمایه گذاری این شرکت در ارمنستان و حضور در بازار مواد شوینده این کشور خبر داد.
وی گفت: تجربه موفق حضور و فعالیت این هولدینگ در منطقه آسیای مرکزی می تواند در بازار 180 میلیونی حوزه اورآسیا نیز تکرار شود و کالاهای ایرانی سهم قابل توجه ای را در این بازار به خود اختصاص دهد.
به گزارش بخش رسانه ای سفارت ایران در ارمنستان، در این دیدار که تعدادی از مدیران، مشاورین و روسای شرکت های تابعه هولدینگ مدیریت صنعت شوینده نیز حضور داشتند، سیاست های کلی در خصوص ارزیابی بازار ارمنستان و احتمال ساخت کارخانه های تولید مواد شوینده ایران در ارمنستان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: