کد خبر: ۱۲۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - 25 January 2018
اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

بانكداري ايراني -یک مقام مسئول گفت: اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

علی ابراهیمی پاک عضو هیأت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت پرداخت خسارت به مرغداران اظهار کرد: میزان خسارت وارده به مرغداران از آبان سال گذشته تا اوایل امسال ناشی از معدوم سازی 12 میلیون قطعه حدود 127 میلیارد تومان بود که تمامی آن پرداخت شد.

وی افزود: در ماه های اخیر معدوم سازی 17 میلیون قطعه رقمی معادل 206 میلیارد تومان خسارت به واحدهای مرغداری وارد کرد که با توجه به پیگیری های صورت گرفته از چند روز گذشته پرداخت 30 درصد غرامت ها آغاز شده است.

به گفته ابراهیمی پاک؛ با توجه به محدودیت های اختصاص بودجه، در چند روز گذشته 15 میلیارد تومان غرامت به مرغداران پرداخت و مابقی در صورت تامین اعتبار به مرور پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: آنفولانزا همانند سایر عوامل طبیعی غیرقابل پیش بینی است که در صورت بروز خسارت، انتظار می رود که دولت از طریق ستاد بحران حمایت لازم از کشاورزان را به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی شامل دو بخش است، بیان کرد: پیش بینی شده که امسال 43 درصد رقم بیمه، توسط مردم و مابقی توسط دولت پرداخت شود.

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی با انتقاد از کاهش 30 درصدی اعتبارات صندوق در بودجه سال آینده ، یادآور شد: صندوق بیمه پیشنهادی معادل هزار و 500 میلیارد تومان را به دولت داد در حالیکه رقم اعتبار صندوق در بودجه پیشنهادی هزار میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با اعتبار هزار و 350 میلیارد تومانی سال 96؛ 30 درصد کاهش یافته که انتظار می رود در کمیسیون تلفیق تغییراتی رخ دهد تا درصورت وقوع خسارت، غرامت تولیدکنندگان هر چه سریع تر پرداخت شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: