کد خبر: ۱۲۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 24 January 2018
بانكداري ايراني -سرانجام، بانک کارآفرین، پس از کشمشهای زیاد، مجوز برگزاری مجمع عمومی به طور فوق العاده را به منظور بررسی صورتهای مالی پایان سال 95 دریافت کرده و به نظر می رسد که دردسرهای بانک پایان یافته باشد.
 بانكداري ايراني -سرانجام، بانک کارآفرین، پس از کشمشهای زیاد، مجوز برگزاری مجمع عمومی به طور فوق العاده را به منظور بررسی صورتهای مالی پایان سال 95 دریافت کرده و به نظر می رسد که دردسرهای بانک پایان یافته باشد.

به گزارش  بانكداري ايراني  ، بانک کارآفرین سال 96 را به خوبی سپری نمی کند و تاکنون دردسرهای زیادی را پشت سر گذاشته است . این درسرها عبارت از مجوز دیر هنگام برای برگزاری مجمع عمومی سال 95 ،عدم انتشار به موقع گزارش های مالی و  قرار گرفتن در لیست تعلیق سازمان بورس، عدم انتشار صورت های مالی دوره ای  ، عدم تایید به  موقع صورتهای مالی بانک از سوی بانک مرکزی به دلیل برخی مغایرت ها  و نهایتا دریافت التیماتوم و فرصت یک ماهه برای حل مشکلات  بودند . این در حالی است که با وجود انتشار گزارش های  سال 95 در 30 مهر سال 96 بانک اجازه برگزاری مجمع را نداشت و سبب نارضایتی سهامداران شده بود. 

حال بعد از این همه مشکلات، در روزهای اخیر بانک مرکزی و سازمان بورس اجازه برگزاری مجمع عمومی بطورفوق العاده را صادر کرده و شرکت می تواند 11 بهمن ماه سال جاری مجمع سال 95 را راس ساعت 9 صبح برگزار کند.

بر اساس این گزارش ،  سازمان بورس چندی پیش طی نامه ای وضعیت بانک کارآفرین را تشریح و اعلام کرده است که این بانک با بانک مرکزی برای برگزرای مجامع به توافق نرسیده و با مشکلاتی روبروست  اما نهایتا سازمان بورس در 25 دی ماه یک ماه به بانک فرصت افشاگری و برگزاری مجمع را داد و اعلام  کرده  است که با توجه به عدم رعایت مفاد ماده 38 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران ( عدم رعایت الزامات ماده7دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان ) بورس اوراق بهادار تهران اقدام به اعطای فرصت يک ماهه به ناشر جهت رعایت موارد فوق نموده است . بر این اساس و با توجه به این فرصت یک ماهه بورس ، بانک کارآفرین،  با هماهنگی بانک مرکزی مجوز برگزرای مجمع را دریافت کرده و در 11 بهمن ماه سال جاری آن را برگزار خواهد کرد. 

اما به دلیل مشکلاتی که بانکها در دو سال گذشته پشت سر گذاشته اند تا زمان برگزاری مجمع و بازگشایی دوباره نماد بانک کارآفرین بعد از 11 بهمن ماه  در بازار سرمایه ، نمی توان بطور قطعی گفت که دردسرهای بانک کارآفرین به اتمام رسیده است . 


ضمایم :

ضمیمه اول : شرح وضعیت بانک کارآفرین  که از سوی سازمان بورس در 7 دی ماه سال جاری منتشر شد بدین شرح است 

موضوع : آخرین وضعیت ارائه اطلاعات شرکت بانک کارآفرین

باعنایت به توقف نماد معاملاتی شرکت بانک کارآفرین، توجه استفاده کنندگان محترم را به موارد ذیل جلب می نماید:


1-      نماد معاملاتی شرکت باتوجه به آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 30/12/95 (منتشر شده به تاریخ 17/04/96 در سامانه کدال) مطابق مفاد ماده 15 دستورالعمل اجرايي نحوۀ انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ 25/04/96 متوقف شد، لیکن به دلیل عدم اخذ مجوز برگزاری مجمع از بانک مرکزی ج.ا.ا و عدم انتشار صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی 95، مجمع در تاریخ مذکور برگزار نگردید.

2-      علیرغم انتشار صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 30/12/95 شرکت در تاریخ 30/07/96 در سامانه کدال، تاکنون مجوز برگزاری مجمع از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا صادر نشده و مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتیه به 30/12/95 شرکت تاکنون برگزار نشده است. در این خصوص نظر استفاده کنندگان محترم را به مفاد بندهای با اهمیت گزارش حسابرس مستقل نسبت به صورتهای مالی سال مالی منتهی به 30/12/95 جلب می نماید.

3-      شرکت تاکنون اطلاعات اظهارنظر حسابرس مستقل نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/96 بر اساس عملکرد واقعی ۶ ماهه و صورتهای مالی میاندوره ای حسابرسی شده دوره منتهی به 31/06/96 را منتشر نکرده است. شایان ذکر است که به استناد ابلاغیه شماره 29386/122 مورخ 29/09/96 این سازمان و تغییرات دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان، از تاریخ 09/10/96 شرکتها مجاز به انتشار گزارش پیش‌بینی عملکرد سالانه نمی‌باشند و در صورت تغییر با اهمیت در پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96، ضروری است مراتب توسط شرکت از طریق اطلاعیه افشای اطلاعات بااهمیت در سامانه کدال منتشر گردد.

4-      توضیحات شرکت در خصوص دلایل تاخیر در برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 30/12/95  و عدم ارسال اطلاعات حسابرسی شده 6 ماهه در تاریخ 25/09/96 در سامانه کدال منتشر شده است. باتوجه به توضیحات فوق و تغییرات ایجاد شده در دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان و دستورالعمل اجرايي نحوۀ انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتی شرکت بانک کارآفرین قابل بازگشایی استد.

ضمیمه دوم : اطلاعیه بانک کارآفرین برای برگزاری مجمع عمومی سال 95  بطور فوق العاده و بررسی صورتهای دوره ای سال 96 بدین شرح است :

« موضوع: آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده 

الف- زمان و محل برگزاری مجمع عمومی :

از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:00 روز چهار شنبه مورخ 11/11/1396  درمحل تهران - شهرک قدس (شهرک غرب)، انتهاي بلوار شهيد دادمان ، مرکز همايش هاي پژوهشگاه نيرو - سالن خليج فارس برگزار میگردد حضور بهم رسانند.

ب– دستور جلسه : 

استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی.

تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 30/12/1395 (همچنین صورتهای مالی دوره ای 96 که جداگانه بخشنامه شده است)

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی

انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار

تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره

تعیین پاداش هیئت مدیره

سایر موارد

توضیحات:

ساير مواردي که در صلاحيت مجمع عادي به طور فوق العاده باشد ». 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: