کد خبر: ۱۲۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 23 January 2018
بانكداري ايراني ـ مدیر روابط عمومی شرکت پویا از راه اندازی خودبانک های جامع پویا در سیستم بانکی کشور خبر داد.
 بانكداري ايراني  ـ مدیر روابط عمومی شرکت پویا از راه اندازی خودبانک های جامع پویا در سیستم بانکی کشور خبر داد.

مهدی جمارانی در گفتگو با خبرنگار  بانكداري ايراني  در همایش بانکداری الکترونیک گفت: این شرکت سومین سال پیاپی است که در این همایش شرکت می کند و به معرفی توانایی ها و محصولات جدید در سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری بانکی خود می پردازد. 

وی تاکید کرد: حضور سیاستگذاران، مدیران و کارشناسان سیستم بانکی کشور در این همایش فرصت مغتنمی است برای ارائه محصولات این شرکت که عمدتا با استقبال نیز روبرو می شود. 
جمارانی ادامه داد: امسال همسو با شعار همایش «نوآوری، بازیگران جدید و کارایی در کسب و کار مالی» با تمرکز ویژه بر سامانه جامع مالی پویا ضمن ارائه در غرفه نسبت به برگزاری دو کارگاه علمی و ارائه محصول با محوریت مالی بانک ها اقدام نمودیم. سامانه جامع ارزی پویا، سامانه کارت اعتباری پویا و سامانه پرداخت با کارت پویا نیز دیگر محصولات نرم افزاری ارائه شده در غرفه این شرکت می باشند. همچنین کارگاه ارائه محصول دیگری هم  با موضوع  «مدیریت کلیدهای رمزنگاری در سامانه های بانکی – حفره ها و چالش های امنیتی» در روز دوم همایش برگزار می گردد.

از مجموعه سامانه های سخت افزاری نیز دستگاه «صراف پویا» و دو درگاه از  «خودبانک جامع پویا» را که از صفر تا صد ایده، طراحی و اجرای آن بر عهده این شرکت بوده نیز در این همایش به مخاطبان معرفی شد. 

وی در توضیح عملکرد سامانه «صراف پویا» گفت: یکی از مشکلات مسافران و گردشگران خارجی در کشور، عدم امکان بهره مندی از کارت های اعتباری بین المللی همچون ویزا و  مستر کارت می باشد.  گردشگران خارجی ناگزیرند برای انجام مراودات مالی خود حجم قابل توجهی از اسکناس ایرانی را همراه خود داشته باشند که منجر به بروز مشکلاتی همچون سختی حمل و نقل و تامین امنیت برایشان می شود، از طرفی طبق قوانین جاری امکان افتتاح حساب بانکی برای آنان وجود نداشته و یک مسافر در بدو ورود به کشور با چنین مشکلاتی مواجه می شود.

وی ادامه داد: ما به منظور کمک به توسعه صنعت گردشگری و رفع این مساله، دستگاهی را طراحی کردیم تا بصورت خودکار از  گردشگران  هر نوع ارز رایج بین المللی که داشته باشند را دریافت کرده، ضمن شمارش و تایید اصالت آنها و نمایش نرخنامه مورد نظر بانک، پس از دریافت تایید از گردشگر  اقدام به صدور کارت بانکی با مانده ریالی معادل ارز دریافتی نماید. این کارت در لحظه متصل به شبکه شتاب بوده و قابلیت خرید از ترمینال های فروشگاهی و دریافت وجه از دستگاه های عابر بانک ها را برای گردشگر فراهم می نماید. این محصول تولید سال 90 است ولی در مراحل مختلف امکانات آن بروزرسانی شده است که جدید ترین امکان آن خواندن «چیپ ست NFC» روی پاسپورت است که تمام اطلاعات هویتی و حتی تصویر گردشگر را از روی پاسپورت  می خواند. دستگاه صراف پویا در بانک شهر، کیوسک شهرنت میدان فردوسی تهران، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و نمایشگاه های بین المللی کتاب تهران به بهره برداری رسیده است. 

  این دستگاه مشابه خارجی ندارد و ایده اولیه متعلق به شرکت پویا می باشد. شرکت های خارجی چند سال بعد از رونمایی، ایده ساخت این دستگاه را از ما گرفته است، در چین نمونه سازی کرده و در بازار با ما رقابت می کنند.

جمارانی اظهار داشت: فعالیت این شرکت، طراحی و ساخت سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری بانکی است و در اکثر بانک های بزرگ  کشور تعدادی از سامانه های پویا در حال بهره برداری و سرویس دهی می باشند.

وی با اشاره به چشم اندازهای پیش رو در این شرکت گفت: ارائه راهکارهای جامع و حرفه ای در راستای توسعه بانکداری الکترونیکی و همچنین ایجاد صرفه اقتصادی با سرویس دهی مطلوب تر بانک ها به مشتریانشان از اهداف اصلی پویا است. 

مدیر روابط عمومی شرکت پویا درباره عملکرد دستگاه خودبانک جامع پویا نیز گفت: یکی از مشکلات امروزه بانک ها داشتن شعب زیان ده می باشد. ما  با طراحی و ساخت این مجموعه عملا این مشکل مرتفع نموده و تمام خدمات خرد بانکی را بصورت خودکار و نیمه خودکار ارائه می کنیم. این دستگاه که دارای درگاه مختلف بوده که بر اساس نیاز بانک در هر محدوده جغرافیایی این درگاه ها که هر کدام خدمات خاصی را ارائه می نمایند امکان افزایش و کاهش و حتی تعدد دارند. مشتریان می توانند در هر ساعت از شبانه روز به خودبانک جامع پویا مراجعه نموده و سرویس هایی از قبیل : افتتاح حساب، وصول و واگذاری چک، دریافت و پرداخت ریالی و ارزی، صدور انواع کارت بانکی، خرید انواع کارت هدیه، کارت مترو، سکه طلا ، پرداخت قبض و .... را در سریعترین زمان ممکن و با سهولت دریافت نمایند.

در حال حاضر این مجموعه در دو بانک ملت و رفاه به صورت پایلوت راه اندازی شده است. 

وی در توضیح عملکرد محصول دیگر این شرکت، سامانه جامع ارزی گفت: این سامانه از موفق ترین سامانه های این شرکت بوده که در حال حاضر در بانک های ملی، صادرات، ملت، مسکن، رفاه، سپه و آینده مشغول به فعالیت است. به گفته مدیران و کارشناسان بانکی بهترین سیستم ارزی ایرانی شناخته شده است که بسیاری از نیازهای بانکداری ایران را مرتفع کرده و نکته قابل توجه اینکه این نرم افزار به جهت اعمال تغییرات مقررات و قوانین ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی  بروز رسانی می گردد.

موفقیت اخیر بانک سپه در کسب رتبه برتر عملکرد ارزی در میان بانک های کشور که بدلیل تلاش مجدانه پرسنل محترم این بانک محقق گردید، برای شرکت پویا نیز باعث خرسندی و افتخار است.
وی ادامه داد: هم چنین هم اکنون سامانه جامع مالی پویا در بانک ملت، سامانه جامع پرداخت با کارت، سامانه جامع سپرده های ریالی و سامانه کارت اعتباری در بانک های مسکن و رفاه مشغول به سرویس دهی می باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: