کد خبر: ۱۲۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - 22 January 2018
مدیرعامل شرکت سیسا سنگاپور گفت: چالش‌های شرکت‌های پرداخت و بانک‌ها در تمامی کشورهای دنیا مشترک است و امنیت یکی از آنهاست.
مدیرعامل شرکت سیسا سنگاپور گفت: چالش‌های شرکت‌های پرداخت و بانک‌ها در تمامی کشورهای دنیا مشترک است و امنیت یکی از آنهاست.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی هارشان شنتا مورتی مدیرعامل شرکت سیسا سنگاپور در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در کارگاهی که با عنوان تطابق با استانداردهای بین‌المللی ویزا و مستر برگزار شد گفت: بانک‌ها یا ارائه دهنده‌های خدمات پرداخت در تمام دنیا از جمله ایران با چالش‌های مشترکی مواجه هستند، نقطه ضعف به کشور یا بانک خاصی اختصاص ندارد. هر کدام امنیت پایینتری داشته باشند بیشتر به دردسر می‌افتند.

او آمار قابل توجهی درباره وضعیت امنیت اطلاعات بانک‌ها ارائه داد: «۸۷ درصد بانک‌ها خیال می‌کنند امن هستند و کنترل تمام امور را به دست دارند. ۱۰۰درصد رخنه‌هایی که به سیستم‌های اطلاعاتی بانک می‌شود از طریق هشدار cppها موردشناسایی قرار می‌‌‌گیرند. اما تنها چهار پنجم سازمانها به این هشدارها در ۴۸ ساعت بعد از رخنه جواب می‌دهند.»

به گفته شنتا مورتی یکی از مشکلات اساسی بانک‌ها بحث رخنه در اطلاعات پرداختی آنهاست که می‌بایست با بالا بردن امنیت زیر ساخت اطلاعاتی و به دست گرفتن کنترل سرورها با چنین تهدیداتی مقابله کرد. مورتی ادامه داد: «راه حل پیشنهادی ما رعایت استانداردهای امنیتی پرداخت همچون PCI DSS، PA DSS، PCI PIN و همچنین آموزش امنیت پرداخت به مدیران و کارکنان وتوسعه‌دهندگان است.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: