کد خبر: ۱۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - 21 January 2018
شبکه اجتماعی توییتر به تازگی اعلام کرده است که بیش از ۵۰ هزار حساب کاربری وابسته به دولت روسیه را یافته است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فعالیت‌های مداخله جویانه‌ای داشته‌اند.

 بانكداري ايراني - شبکه اجتماعی توییتر به تازگی اعلام کرده است که بیش از ۵۰ هزار حساب کاربری وابسته به دولت روسیه را یافته است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فعالیت‌های مداخله جویانه‌ای داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت زد دی نت، چند ماه پیش بود که نمایندگان شرکت‌های فیس بوک، گوگل و توییتر، تحت تاثیر مداخله سایبری روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، موظف شدند علاوه بر اینکه به نمایندگان کنگره این کشور توضیح بدهند، اسناد و مدارک حساب‌های کاربری وابسته به دولت روسیه را به مقامات مسئول و نمایندگان سنای آمریکا تحویل و ارائه بدهند.

قبل از آن توییتر اعلام کرده بود که به ۲۰۰ حساب کاربری و اکانت این شبکه اجتماعی که در اقدامات مداخله‌جویانه حین جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش داشته‌اند، مشکوک شده اما به دلایل حقوقی و قانونی و بدون سند و مدرک، نمی توانست آنها را فاش کند.

هکرهای روسی که گفته می‌شود تحت حمایت دولت روسیه بوده‌اند، در سیستم‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که مبتنی بر اینترنت است، اختلال و مشکل ایجاد کرده بودند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سال گذشته میلادی ۲۰۱۶ برگزار شد، رقابتی تنگاتنگ میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون بود که سرانجام، دونالد ترامپ برنده این رقابت شد.

از طرف دیگر نیز دولت آمریکا بر این باور است که حساب‌های کاربری فعال و وابسته به دولت روسیه، در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، فیس‌بوک و گوگل به جریان‌سازی علیه احزاب سیاسی و مداخله در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی اقدام کرده‌ و سعی داشته‌اند که تاثیرهای منفی بر تصور مردم بر روند انتخابات ریاست جمهوری بگذارند.

همان چند ماه پیش بود که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، حمله هکرهای روسی به سیستم رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را در ۲۱ ایالت این کشور رسما تایید کرد. البته به گفته مقامات امنیتی این کشور، این بدان معنا نیست که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر کرده و یا دستکاری شده است بلکه روسیه تنها به انتشار اطلاعات دروغین، اخبار و اسناد کذب و جریان‌سازی‌های انتخاباتی متهم شده است. هرچند که دولت روسیه همه این گمانه‌زنی‌ها و اتهامات را رد کرده است اما مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا همچنان بر انجام اقدامات مداخله‌جویانه روسیه اصرار می‌ورزند.

این غول‌های تکنولوژی (توییتر، گوگل و فیس بوک) پس از آنکه از جانب مقامات آمریکایی استیضاح شدند، اسناد و مدارکی دال بر دخالت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا یافته‌اند که بر اساس این مدارک، می‌توان دریافت که روسیه قصد داشته با استفاده از پلت‌فرم‌های تبلیغاتی این شبکه‌های اجتماعی بر اذهان عمومی جامعه آمریکا تاثیر گذاشته و جریان انتخابات را به سمت و سویی که آنها تمایل داشتند، سوق بدهند.

توییتر همچنین تصمیم گرفته است به ۶۷۷ هزار و ۷۷۵ کاربری که این ۵۰ هزار حساب کاربری وابسته به دولت روسیه را دنبال (فالو) کرده یا پست‌های منتشر شده آنها را لایک کرده‌اند، اطلاع بدهد و ماهیت اصلی و هویت پشت پرده آنها را برملا سازد تا بدانند که تحت تاثیر و حمایت دولت روسیه هستند و با چشم باز و آگاهی بیشتری پست‌های منتشر شده در فضای مجازی این شبکه اجتماعی را دنبال کنند.

توییتر از سال ۲۰۱۶ تاکنون همچنان بدنبال مقابله با جریان‌سازی در شبکه‌های اجتماعی و جلوگیری از انتشار و ارسال اخبار کذب و دروغین است و در این راستا تلاش‌های بسیاری نیز کرده است.

توییتر در ماه اکتبر وب سایت خبرگزاری‌های راشا تودی و اسپوتنیک را از تبلیغات برروی پلت‌فرم این شبکه اجتماعی منع کرد چراکه بر این باور بود که این وب سایت‌ها نیز به دولت روسیه و مداخلات مسکو در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وابسته‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: