کد خبر: ۱۲۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۶ - 15 January 2018
بانكداري ايراني -بازار ارزهای رمزنهاد در هفته‌های اخیر با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو شده است. ارزش بازار این دارایی‌های دیجیتالی مرتبا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار نوسان کرده و ابهام شدیدی در خصوص آینده این ارزها به وجود آورده است.
 بانكداري ايراني -بازار ارزهای رمزنهاد در هفته‌های اخیر با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو شده است. ارزش بازار این دارایی‌های دیجیتالی مرتبا بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار نوسان کرده و ابهام شدیدی در خصوص آینده این ارزها به وجود آورده است. 

بیت‌کوین کماکان در صدر لیست پرارزش‌ترین‌های این بازار قرار دارد و اتریوم پس از آنکه چند روزی جای خود را به ریپل داده بود، دوباره به رده دوم بازگشت و ریپل به رده سوم نزول کرد. بررسی روند بازار این دارایی‌های دیجیتالی در هفته‌های اخیر یک نتیجه جالب به همراه دارد؛ ارزهای رمزپایه دیگر بر پایه بیت‌کوین پیش نمی‌روند و پایتخت این کشور نوظهور ممکن است در آینده از بیت‌کوین به یک ارز رمزنهاد دیگر تغییر کند.

ارز بازار بیت‌کوین تا دیشب نزدیک به ۲۳۰ میلیارد دلار بود و پس از آن، اتریوم با ۱۳۱ میلیارد دلار و ریپل با ۷۳ میلیارد دلار قرار گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد ارزهای دیجیتالی که تا یک سال گذشته زیر سایه بیت‌کوین حرکت می‌کردند، دیگر در حال کسب استقلال خود در این بازار هستند. همه روزه در اقصی نقاط دنیا از ارزهای دیجیتالی ملی یا خصوصی جدیدی پرده‌برداری می‌شود و برخی از ارزهای رمزپایه قدیمی به صعود مشغول شده‌اند.

به عنوان مثال دوژکوین (Dogecoin) که در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان یک جک برای رقابت با بیت‌کوین ساخته شده بود، ارزش بازاری معادل یک و نیم میلیارد دلار پیدا کرده است. ارزهای رمزنهاد دیگری مانند کوردانو و استلار نیز به جمع ۱۰ ارز دیجیتالی پرارزش (از نظر بازار کلی) پیوسته‌اند. دیروز ارزش کل بازار ارزهای رمزنهاد نزدیک به ۷۱۰ میلیارد دلار ثبت شده بود که با توجه به ارزش بازار بیت‌کوین، سهم ۳۲ درصدی بیت‌کوین از این بازار را نشان می‌دهد. با اینکه نزدیک به یک‌سوم ارزش کل بازار به بیت‌کوین مربوط است؛ اما نگاه به گذشته از کاهش سهم بیت‌کوین در بازار دارایی‌های دیجیتالی حکایت دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: