کد خبر: ۱۲۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 14 January 2018
بانكداري ايراني -کاهش نرخ سود بانکی به صنعت بیمه ضرر زده است و شرکت‌های بیمه تا شصت درصد از کاهش نرخ سود بانکی متاثر شده اند و البته رکود در ملک نیز شرکتها را دچار مشکل کرده است.
 بانكداري ايراني -کاهش نرخ سود بانکی به صنعت بیمه ضرر زده است و شرکت‌های بیمه تا شصت درصد از کاهش نرخ سود بانکی متاثر شده اند و البته رکود در ملک نیز شرکتها را دچار مشکل کرده است.

به گزارش  بانكداري ايراني ، مجید مشعلچی در چهارمین همایش مدیریت ریسک و بیمه گفت: اگر صنعت بیمه را به مثابه ظرف در نظر بگیریم، یکی از مهمترین موضوعات آن، مدیریت ریسک است که مهم‌ترین بخش بیمه به شمار می رود و البته درون صنعت بیمه ریسک هایی وجود دارد که برای حل مشکلات با استفاده از تمام ظرفیت‌های صنعت بیمه، باید این مجموعه ریسک ها را مدیریت کرد.

وی افزود: باید خود را برای مدیریت ریسک های صنعت بیمه آماده کنیم و بر این اساس امسال در چهارمین همایش مدیریت ریسک و بیمه، رویکرد ریسک های مالی مدنظر قرار گرفته که نیاز فعلی و آتی صنعت بیمه است.

مدیرعامل بیمه کوثر گفت: در رابطه با ریسک و مباحث مالی در شرکت‌های بیمه چند دغدغه وجود دارد؛ اولین دغدغه موضوع EPS در صنعت است که همه ارکان شرکت در جهت مهندسی مالی آن گام بردارند که این موضوع، ما را از هدف دور می‌کرد؛ بر این اساس بیمه مرکزی و بورس خواستار اصلاح صورت‌های مالی شده و البته اجرای IFRS شده‌اند.

مشعلچی، عدم وجود ذخایر کافی در شرکت‌های بیمه را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: با مدیریت بیمه مرکزی این مشکل در حال حل شدن است؛ ضمن اینکه مطالبات شرکت‌ها نیز دغدغه دیگری است چراکه بیست درصد پرتفوی شرکت‌ها معوقات سررسید شده است و پنجاه درصد دیگر مطالبات شرکت‌ها است.

وی اظهار داشت: دغدغه دیگر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه است؛ اما کاهش نرخ سود بانکی به صنعت بیمه ضرر زده است و شرکت‌های بیمه تا شصت درصد از کاهش نرخ سود بانکی متاثر شده اند و البته رکود در ملک نیز شرکتها را دچار مشکل کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: