کد خبر: ۱۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 09 January 2018
بانكداري ايراني - مدیرعامل پست بانک به دستاورد های این بانک پس از اجرای برجام و در آستانه دو سالگی آن اشاره کرد و گفت: روابط کارگزاری این بانک با ۶۶ بانک جهانی برقرار شده و این روند افزایش خواهد یافت.
 بانكداري ايراني -مدیرعامل پست بانک به دستاورد های این بانک پس از اجرای برجام و در آستانه دو سالگی آن اشاره کرد و گفت: روابط کارگزاری این بانک با ۶۶ بانک جهانی برقرار شده و این روند افزایش خواهد یافت.

خسرو فرحی گفت: قبل از اجرای برجام پست بانک تنها با یک بانک جهانی روابط کارگزاری داشت اما پس از اجرای آن روابط کارگزاری در سال 95با 57 بانک جهانی افزایش یافت که دستاورد بسیارخوبی بود.روابط کارگزاری این بانک تا پایان مهرسال جاری با 66 بانک جهانی برقرار شده که آثار مثبت فراوانی در اقتصاد خواهد داشت.

وی درباره تعداد بانک های جهانی که پست بانک در آنها حساب دارد نیز گفت:پیش از اجرای برجام و در سال 1394 پست بانک تنها در یک بانک خارجی حساب داشت اما در سال 95 این تعداد به 15 بانک رسید و تا پایان مهر سال جاری و در آستانه دو سالگی برجام به 16 بانک رسیده که این روند ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول درباره حجم فعالیت های ارزی "وپست" تا پیش از اجرای برجام به ایرنا گفت:حجم فعالیت های ارزی تا پیش از اجرا شدن برجام تنها 76 میلیون دلار بود که پس از به مرحله اجرا درآمدن برجام در سال 95 به 615 میلیون دلار افزایش یافت و تا پایان مهرماه این میزان به 579 میلیون دلار رسیده که تا پایان سال به بیش از هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

فرحی افزود: پست بانک بعد از اجرای برجام و با همکاری اتحادیه جهانی پست موفق به اعمال سیستم حوالجات خرد بین المللی شده است.اکنون این بانک در این باره با ویتنام قرارداد همکاری امضاء کرده و درحال مذاکره با سایر اعضای اتحادیه جهانی پست است تا با آنها نیز قرارداد همکاری به امضاء برساند.

به گفته وی، سرویس حواله‌های پستی مالی، یکی از روش‌های مدرن و آنلاین گردش پولی و بانکی میان کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست است که این روزها سریعتر از هر بانک بین المللی و با هزینه انتقال ارزانتر و امنیت بیشتر حوالجات ارزی را انجام می دهد و اقشار مختلف و گروه‌های زیادی از جمله گردشگران، دانشجویان ، کارگران و متخصصان کشورهای مختلف می توانند برای نقل و انتقال سریع وجوه خرد از این سرویس مشترک پستی مالی در همه جهان بهره مند شوند.

فرحی عنوان کرد: این امکان، فرصتی برای ایرانیان خارج در همه کشورهای عضو اتحادیه جهانی پستی است تا بتوانند از این سرویس بهره‌مند شده و حواله‌های پولی و بانکی خُرد خود را در کمترین زمان ممکن ارسال و دریافت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: