کد خبر: ۱۲۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان از افزایش تعداد هواپیماهای این شرکت از ۸ به ۲۵ فروند خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند هواپیما از شرکت بوئینگ به قوت خود پابرجاست.

بانكداري ايراني -مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان از افزایش تعداد هواپیماهای این شرکت از ۸ به ۲۵ فروند خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند هواپیما از شرکت بوئینگ به قوت خود پابرجاست.

به گزارش مهر، حسین علائی در نشست خبری درباره هواپیمایی آسمان گفت: صنعت هوانوردی یکی از صنایع اشتغالزای کشور است و فرصت زودبازده اشتغال را ایجاد می کند. امیدواریم برجام این فرصت را برای شرکت های هواپیمایی به وجود آورد تا بتوان به توسعه ناوگان پرداخته و ایران به مرکز تردد هواپیماهای مختلف دنیا و اتصال شرق به غرب جهان باشد.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی در سالهای اخیر به توسعه شرکت های هواپیمایی کمک کرده است، گفت: شرکت هواپیمایی اسمان که قبلاً یک شرکت دولتی بود و به بخش خصوصی واگذار شد در حال حاضر طبق قانون تجارت اداره می شود و سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی و هلدینگ آتیه صبا است که این شرکت تصمیم به توسعه هواپیمایی آسمان گرفته است.

مدیرعامل ایرلاین اسمان افزود: در ۳ سال اخیر ۱۵ فروند فوئینگ، ایرباس و فوکر به ناوگان آسمان اضافه شده است و قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس که قبلا عملیاتی شده بود در صورتی که از سوی دولت آمریکا با مشکلاتی ایجاد نشود، اجرا خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری، ولی آذروش مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با اشاره به مشکلات عدیده سابق هواپیمایی آسمان به خصوص در بخش نیروی انسانی مازاد گفت: این ایرلاین در سالهای گذشته مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت در خصوص زیان انباشته شده بود که در حال حاضر پس از دوره های آموزشی برای نیروهای انسانی و ارتقاء سطح تخصص آنها علاوه بر آنکه نیروهای انسانی سابق حفظ شده است، در خصوص توسعه اشتغال نیز گام هایی برداشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه آسمان توانسته تعمیرات اساسی موتور هواپیما که جزء تخصص های پیشرفته است و قبلاً در خارج از کشور انجام می شد در حال حاضر توسط متخصصان و مهندسان داخلی خود انجام دهد، ادامه داد: این ایرلاین بیش از ۱۲ موتور هواپیما را با استفاده از نیروهای فنی و مهندسی داخلی تعمیر کرده و ۵۰ موتور جدید نیز به مجموعه آسمان اضافه شده است. به همین دلیل دیگر شاهد زمینگیر شدن هواپیماهای شرکت آسمان به خاطر تعمیرات نیستیم.

به گفته آذروش ناوگان هواپیمایی آسمان از ۸ به ۲۵ فروند افزایش یافته و این روند رو به افزایش خواهد بود. ضمن اینکه اگر مشکلی از سوی دولت آمریکا پیش نیاید قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند بوئینگ نیز اجرائی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق نیروهای شرکت های تحت پوشش این هلدینگ را توانستیم در موعد مقرر پرداخت کنیم، تاکید کرد: شرکت ایرلاین توانست از نظر تعداد مسافر و همچنین تعداد نشست و برخواست هواپیما در مهرآباد رتبه اول را کسب کند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا ادامه داد: این شرکت در حال تهیه اپلیکیشنی است تا بتواند مجموعه شرکت های حمل و نقلی تحت پوشش خود از جمله هواپیمایی آسمان را با مجموعه شرکت های هتلداری و گردشگری مرتبط کرده و پکیج های سفر ویژه بازنشستگان با تخفیف مناسب را تامین کند. این هلدینگ ۶۵ هتل دارد که در حال حاضر همه آنها علی رغم میانگین سنی بالای ۲۵ سال، نوسازی و بهسازی شده است.

به گفته این مقام ارشد وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی: شرکت انبارهای عمومی متعلق به آتیه صبا توانسته است در سالهای اخیر به سوددهی رسیده و شرکت آسمان نیز از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شود.

آذروش با بیان اینکه هواپیمایی آسمان در ایام اربعین توانست از نظر رضایتمندی مسافران رتبه نخست پروازهای عتبات عالیات را کسب کند، تصریح کرد: این شرکت (آسمان) مطالباتی را نیز داشته است که به ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد و توانسته ایم بخشی از این مطالبات را شامل نقدینگی و املاک به آسمان برگردانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هواپیمایی آسمان به بحث خرید ATR ورود نکرده است؟ خاطرنشان کرد: هلدینگ آتیه صبا قصد ندارد وارد پروژه هایی که توجیه فنی و اقتصادی ندارند ورود کند.

وی در خصوص زیان انباشته آسمان نیز گفت: این شرکت ۱۲۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت که بخش زیادی از این بدهی ها تسویه شده و تنها مقدار کمی ماده است.

به گفته آذروش: با ورود هواپیماهای بوئینگ به ناوگان آسمان، ۳۰ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: