کد خبر: ۱۲۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 03 January 2018
بانكداري ايراني -مدیرعامل بانک مسکن از پیشنهاد جالبی به مجلس برای وام ارزان قیمت خبر داد و گفت:با سپرده گذاری ۲۰ میلیون تومانی، می توان طی سال اول تا سوم به ترتیب ۴۰ ، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان وام دریافت کرد.
بانكداري ايراني -مدیرعامل بانک مسکن از پیشنهاد جالبی به مجلس برای وام ارزان قیمت خبر داد و گفت:با سپرده گذاری ۲۰ میلیون تومانی، می توان طی سال اول تا سوم به ترتیب ۴۰ ، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان وام دریافت کرد.

، محمدهاشم بت‌ شکن در جریان آغاز نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده با اشاره به اشتغال دو نفر در قبال نوسازی هر واحد مسکونی گفت: در حالی حدود 7 هزار میلیارد تومان وام خرید برای 150 هزار واحد پرداخت شده که در سال جاری هم ، تسهیلات خرید و تعداد واحد با رشد 55 و 23 درصدی روبرو است. در این میان سود وام خرید مسکن تک‌ رقمی و بافت فرسوده 8 درصد و سایر بافت‌ها 9.5 درصد است.

وی با اشاره به سپرده‌ گذاری 334 هزار نفر با متوسط 22 میلیون تومان در صندوق یکم، افزود: به‌ازای هر 6 ماه ، دو برابر سپرده‌گذاری وام ارزان‌ قیمت  و در تهران برای زوج‌ های جوان با احتساب اصل سپرده، 240 میلیون تومان وام خرید پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‌های مدنظر این است که تسهیلات ساخت با متوسط 40 میلیون تومان با سود 18 درصد به سازندگان داده شود که در صورت پرداخت یارانه سود، 9 درصد از سود این تسهیلات کم می شود. روش دوم پرداخت تسهیلات خرید و ساخت از محل حساب سپرده صندوق یکم است. با فرض تصویب لایحه بودجه 97 بالغ بر 2500 میلیارد تومان دولت برای احیای بافت‌های فرسوده تجهیز منابع صورت می‌گیرد و به همین اندازه نیز بانک مسکن تجهیز منابع می‌کند.

بت شکن از پیشنهاد پرداخت 100 هزار فقره تسهیلات 40 میلیون تومانی در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: بر اساس طرح جدید، برای زوج‌های جوان 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه وام مسکن به‌ شرط سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم پرداخت می‌شود. اگر متقاضی  اقدام به سپرده گذاری   20 میلیون تومانی کند، در سال اول تا سوم به ترتیب 40 ، 60 و 80 میلیون تومان وام دریافت خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: