کد خبر: ۱۲۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۶ - 29 December 2017
بانكداري ايراني - یکی از دغدغه های اصلی وقوع حوادث غیر مترقبه در هر کشوری مساله آتی آسیب دیدگان ان حادثه است . موضوعاتی چون سرپناه و خانه و احیاء سرپناه آنان از بزرگترین دغدغه های مردم مصیبت زده است و شاید مسوِولین در ابتدای امر به ان توجه خاصی نکنند و بیشتر به فکر جان حادثه دیدگان باشند لذا این وظیفه دیگران است که به این مهم ورد کنند و مهمتر از همه عوامل ،  این حضور شرکت‌های بیمه گری است که می تواند بیشترین اطمینان خاطر در خصوص آینده را به بازماندگان هر حادثه ای بدهد زیرا بعد از نجات همه آسیب دیدگان ، موضوع از طرف همه فراموش شده و مشکلات بر سر آسیب دیدگان در آینده خراب می شود. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، بر اساس همین دغدغه ها ،  فردای روز حادثه زلزله اخیر در غرب کشور ،  رییس کل بیمه مرکزی ،  از مدیران  شرکت های بیمه که نسبت به ارائه پوشش زلزله و حوادث در منطقه اقدام کرده بودند خواست که سریعترین زمان ممکن نسبت به بررسی لازم و پرداخت خسارت های احتمالی تحت پوشش خود اقدام کنند. همتی تاکید کرده بود که البته براساس آمارها و بررسی های اولیه متاسفانه میزان خرید پوشش بیمه ای مربوط به زلزله خیلی زیاد نیست و بخش زیادی از اماکن مسکونی پوشش زلزله ندارند و این امر ضرورت تسریع در راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی را گوشزد می کند. 

همچنین در همان  روزهای نخست وقوع زلزله ، سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرده است با توجه به اعلام آمادگی اعضای شورای عمومی سندیکا و شوراهای هماهنگی شرکت های بیمه در استان ها، در صورت نیاز به هرگونه کمک و همراهی برای تسریع در روند خدمت رسانی به بیمه گذاران اقدامات لازم از سوی سندیکای بیمه گران صورت می پذیرد.  این موارد نشان می دهد که مسولان امر به  اهمیت حضور شرکت های بیمه گری در حوادث طبیعی و غیر مترقبه اشراف داشته و این می تواند مایه دلگرمی آسیب دیدگان‌باشد.  

یکی از موضوعات مهم در حادثه زلزله اخیر، تخریب مسکن مهر یکی از شهرها بوده که تاثیر روانی زیادی داشته است و خوشبختانه اعلام شده است که این خانه ها توسط یکی از شرکتها بیمه بوده و خسارت پرداخت خواهد شد. در همین رابطه رییس  اداره کل تسهیلات بانک مسکن گفت: مسکن‌ مهر کرمانشاه دارای قرارداد بیمه حوادث غیرمترقبه با شرکت بیمه آرمان بوده است.وی افزود: مسکن مهر کرند غرب، سرپل ذهاب و اسلام آباد در این زلزله آسیب دیده‌اند که مدیر استان نیز روز گذشته از آنها بازدید کرده است.شرکت بیمه آرمان بیمه‌گر مسکن مهر این سه شهر بوده که اقدامات در حال انجام است. 

علاوه بر این  شرکت بیمه دانا به منظور ابراز همدردی با زلزله زدگان غرب کشور مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مردم این منطقه کمک می‌کند. 

همچنین بیمه رازی اعلام کرد که شعب بیمه رازی در این مناطق به عنوان مراکز اعلام خسارت و تشکیل پرونده برای بیمه گزاران تعیین شد تا با هماهنگی این مراکز اقدامات لازم جهت تسریع در تکمیل پرونده به بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان صورت گیرد. 
 شعب بیمه سامان در غرب کشور نیز  به عنوان مراکز اعلام خسارت و تشکیل پرونده برای بیمه گزاران تعیین شد تا با هماهنگی این مراکز اقدامات لازم جهت تسریع در پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان صورت گیرد .

مدیرعامل بیمه ایران در دستوری ویژه از مدیران ستادی ذیربط و مدیران این شرکت در استان‌های غربی کشور خواست اقدامات و رسیدگی فوری به مشکلات آسیب دیدگان تحت پوشش زلزله شب گذشته را در دستور کار قرار دهند. 

بیمه آسیا در اطلاعیه ای ضمن ابرازهمدردی با بازماندگان زلزله اعلام کرد: در پی وقوع زلزله و نشست فوق العاده مدیرعامل و مدیران فنی بیمه آسیا، اکیپ ویژه ای به منظور امدادرسانی و ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده به منطقه زلزله زده اعزام شد. 

و نهایتا اینکه شرکت بیمه ایران معین هزینه چاپ سررسید وسالنامه‌های سال ۹۷ را برای کمک به مناطق زلزله زده اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: